# Kat uit het asiel

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
krisje07
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2009 17:30
Locatie: Oldenzaal

Re: Kat uit het asiel

Bericht door krisje07 »

Jaja kom ik weer aan. Is mijn flat wel groot genoeg voor 2 katten? Heb ongeveer 50m2 als je de badkamer en slaapkamer niet mee rekent. Dit is de ruimte waar ik de katten niet wil hebben als ik niet thuis ben. Dan hebben ze wel de keuken, hal en woonkamer tot hun beschikking. Ik wil wel graag een wat grotere krabpaal aanschaffen. Hebben jullie hier nog goede tips over? Zoals waar je het beste een krapaal kunt aanschaffen, in een winkel of via internet. Heb wat dingen gezien via zooplus, is dat betrouwbaar?
Groetjes Kristy
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kat uit het asiel

Bericht door JLC »

Ik heb een grote krabpaal bij Zooplus gehaald. Niet te duur en goede bezorging.
Ik bestel ook het voer bij Zooplus. Het is vaak goedkoper dan in de dierenspeciaalzaak.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Camoth »

Ruimte genoeg hoor Kristy. Ik zit hier met twee katten op 30m2 ;)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Siris »

Ik zit hier met 2 katten op 40m2 en moet even kijken hoe het hier verder ontwikkelt tussen Phoebe en Simba, misschien nog wel 3.

Ik heb mijn krabpaal bij witjesverzendhuis gekocht, daar hebben ze er een heleboel, vaak ook aanbiedingen. Ook goede bezorging en snel. Zooplus heb ik ook goede ervaringen mee, daar haal ik dan weer mijn voer.

Laat je ons nog weten, wanneer je katjes gaat halen in het asiel, wel jammer van Kasper, maar Camoth zei al er zitten (helaas) nog genoeg andere leuke katten in het asiel die dolgraag een huisje willen.

Fijne vakantie!
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Camoth »

:offtopic:

Hey bedankt voor de tip zeg! Die online winkel is echt supergoedkoop voor gigantische krabpalen, heb er meteen een besteld!! :grin:

Deze voor maar 50 euri:

Afbeelding
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Admin »

Blijf ontopic ajb. Het topic over krabmeubelen staat op http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =35&t=5672

Thnx
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
krisje07
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2009 17:30
Locatie: Oldenzaal

Re: Kat uit het asiel

Bericht door krisje07 »

Heb officieel (jaja) voor mezelf besloten dat ik 2 katten uit het asiel ga halen. Heb de laatste dagen erg veel gelezen, hier op het forum en in boeken en ik denk wel dat het allemaal goed gaat komen. Ik verheug me er nu al op om wat gezelligheid in huis te hebben. Moet helaas nu nog wel 4 weken wachten, dan ben ik pas terug van vakantie. Kan dus ondertussen mezelf wel goed voorbereiden. Binnenkort ga ik dus kijken naar een grote krabpaal. Voor de rest heb ik eigenlijk alles al in huis, reismand, kattenbak, 4 metalen voer/waterbakken. Heb ook al wat speeltjes... :oops:
Heb er echt zin in!
Groetjes Kristy
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Camoth »

Kristy wat leuk! Goed dat je voor twee gekozen hebt. Ik weet zeker dat ze het heel fjn gaan hebben bij je. Hou ons op de hoogte!
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kat uit het asiel

Bericht door JLC »

Leuk om te horen dat je nu twee katten in huis neemt.
:smile: Zorg wel dat je twee katten uitkiest die met elkaar overweg kunnen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
krisje07
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2009 17:30
Locatie: Oldenzaal

Re: Kat uit het asiel

Bericht door krisje07 »

Hoi!
Ben net naar het asiel hier in mijn woonplaatst geweest. Had op internet 2 poezenzusjes gezien en wilde ze toch even in echt bekijken.
Zijn dus 2 poezen geboren in 2005. 4 jaar, mooie leeftijd dacht ik zo voor mij. Zijn ze al wat rustiger maar toch ook nog wat speelser. Ze zeiden daar dat het 2 erg aanhankelijke en lieve poezen zijn, en dat ze ook verzot zijn op elkaar. In het asiel willen ze dus dat ze bij elkaar worden geplaatst. Ze zijn niet gewend om naar buiten te gaan.
2 ideale katten voor mij zul je denken, maar toch begin ik weer te twijfelen. Ben ik wel goed genoeg om 2 poezen te verzorgen. Aan de ene kant denk ik stel je toch niet zo aan, maar aan de andere kant zit er toch die twijfel.
In het asiel willen ze trouwens de twee poezebeesten reserveren tot ik terug ben van vakantie. Heb gezegd dat ik deze week nogmaals langskom of bel om te vertellen wat ik doe.
Aan de ene kant lijkt het mij zo gezellig, aan de andere kant ben ik gewoon zo onzeker. Wou dat ik me daar wat makkelijker over heen kon zetten.
Groetjes Kristy
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kat uit het asiel

Bericht door rieneke »

het klinkt als het ideale stel voor jou, dus ik zou in het diepe springen!
start een poezenpot op voor de medische kosten, of verzeker ze, dan kom je niet voor financiele verrassingen te staan.
je vragen kan je hier altijd kwijt toch?
niet te veel beren op de weg zien hoor ;-)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Umimeis »

Dat had ik ook hoor, bij m'n eerste kat (Flea). Bij de 2e kat (Sam) wat minder.
Maar ik zou als ik jou was er gewoon voor gaan hoor.
Gesloten