Gedrag kitten veranderd na kuur?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tessa-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2009 16:32
Locatie: Wateringen

Gedrag kitten veranderd na kuur?

Bericht door Tessa-M »

Hallo,

Afgelopen weekend kwamen wij erachter dat onze kittens spoelwormen hebben. We hebben toen op advies van de DA gelijk Stronghold gegeven en zagen toen een dag of 2 inderdaad dode wormpjes in de ontlasting.

We kwamen erachter, doordat 1 kitten ging overgeven waar een (levende) worm inzat. En nu 3 dagen na het ontwormen is juist dit kitten ineens heel rustig. Zijn broertje probeert steeds met hem te spelen, maar hij laat dit afweten. Hij komt nu ook ineens op schoot liggen terwijl hij eerst liever naast ons lag. Als we met een balletje spelen komt hij wel even kijken, maar gaat daarna weer snel liggen.

Hij eet en drinkt verder wel goed en de ontlasting is ook goed.

Iemand een idee?
Groetjes, Tessa
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Gedrag kitten veranderd na kuur?

Bericht door loek »

Het lijkt er wel op, dat deze kitten zich niet zo lekker voelt. Even informeren bij de da kan misschien geen kwaad. Mogelijk is dit een bijwerking? Waarschijnlijk gaat het dan vanzelf over.

1 van mijn kittens had een beetje hetzelfde gedrag plotseling. Niet meer spelen, terwijl ze eerst adhd'er nummer 2 was (mijn andere kat is nr 1 haha)etc. Als je er oppakte vond ze dat prima (eerst ook wel maar nu was het wel heel overdreven, en ze voelde ook slap, ergens neerzetten: bleef ze gewoon zitten etc) Broetjes sprong boven op haar, ze negeerde het totaal.
Alleen voor eten kwam ze (moeizaam) vanuit haar plekje aangewandeld.

Was niet na een wormenkuur trouwens. Maar in dit geval had ze haar achterootjes gekneusd. Maar duidelijk dus wel een teken dat ze zich niet lekker voelen volgens mij, als ze plotseling niet meer spelen.

Overigens waren mijn kittens na een wormenpilletje een tijdje terug even erg suf, gewoon veel slapen enzo, verder niet heel zorgelijk maar het viel wel op. Was na een dagje weer over.
Wat heb jij ze gegeven? (ik milbemax)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Tessa-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2009 16:32
Locatie: Wateringen

Re: Gedrag kitten veranderd na kuur?

Bericht door Tessa-M »

Ik heb ze Stronghold gegeven.

Ik heb niet het idee dat hij iets mankeert lichamelijk, qua pootje of iets dergelijks. Hij gaat gewoon de trap nog normaal op en af.

Ik heb net geprobeerd te spelen en hij doet wel ietwat mee, maar heel anders dan de afgelopen 3 weken. Hij is de meest nieuwsgierige en komt altijd als eerste kijken. Dat doet hij nog wel als ik een kastdeurtje opendoe zit hij er meteen in, maar met spelen niet meer.

Die andere heeft ook hele alerte oogjes en Sam lijkt wel moe ofzo..

Ik moet dinsdag naar de dierenarts voor herhalingsentingen, maar ik twijfel of ik tot dan moet wachten..
Groetjes, Tessa
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Gedrag kitten veranderd na kuur?

Bericht door loek »

Hoi Tessa
Oja dat had je ook geschreven van die stronghold, sorry niet goed gelezen.

Ik bedoelde ook niet dat hij iets aan zijn pootje zou hebben hoor. (hoewel dat ook nog altijd een toevallige optie zou kunnen zijn natuurlijk, maar in dit geval lijkt me dat niet) Meer om aan te geven dat je meestal wel goed aanvoelt dat er 'iets' mis is. En dat niet meer spelen, terwijl hij daarvoor wel deed, wel een teken is dat er 'iets is'. Tenminste dat is mijn ervaring nu dus.

Ik had bijv. bij muis geen idee dat ze haar pootjes had bezeerd. Ik wist dat er 'iets was' doordat ze niet meer speelde. (Vrij snel daarna vond ik toch ook wel dat ze raar liep enzo natuurlijk)
Maar in eerste instantie twijfel je dan nog, zo lang heb ik ze nog niet, dus weet ik veel misschien is het wel normaal dat een kat plotseling geen interesse meer heeft in spelen bijv.
Nu weet ik (denk ik te weten ;-)) dat het dus echt wel een teken is dat er iets aan de hand is.

Ik zou gewoon even bellen met de dierenarts om te overleggen. Misschien zegt hij wel: ja dat komt vaker voor als bijwerking, geef het een week en dan moet het over zijn..ik noem maar wat. Of hij vind het juist een reden om wel snel te actieen. Ik zou persoonlijk iniedergeval even bellen.

succes,
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Gedrag kitten veranderd na kuur?

Bericht door Boomer »

Als je twijfelt of je tot dinsdag moet wachen dan zou ik eerder gaan. Laat je gevoel spreken.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Tessa-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2009 16:32
Locatie: Wateringen

Re: Gedrag kitten veranderd na kuur?

Bericht door Tessa-M »

Heb ik gedaan!

Toch maar even gebeld en ze had liever dat ik direct even kwam. Na onderzoek zag het er niet ernstig uit. Misschien iets sluimerend op de achtergrond zei ze.

Even in de gaten houden of hij eet, drinkt, poept, en plast en dat doet hij allemaal prima. En sinds een uurtje is hij eindelijk weer aan het spelen gegaan en aan het ravotten met zijn broertje!

Dus voorlopig ziet het er goed uit!

Dinsdag moeten ze voor de herhalingsentingen en wordt gelijk nog een keer gekeken!
Groetjes, Tessa
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Gedrag kitten veranderd na kuur?

Bericht door loek »

Hoi Tessa
Fijn dat het er beter uitziet. Zul je zien inderdaad, ben je bij de dierenarts geweest gaat het plotseling weer goed...Gelukkig maar! Fijn dat je meteen dan toch nog een check up hebt. Dacht de dierenarts dat het bijwerkingen waren? Of iets anders/ toeval?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Tessa-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2009 16:32
Locatie: Wateringen

Re: Gedrag kitten veranderd na kuur?

Bericht door Tessa-M »

Nee geen bijwerkingen, misschien een klein virusje op de achtergrond.. Ze zei ook dat hij daarom ook eerst nog wel achteruit kon gaan, maar dat is gelukkig niet aan de hand, hij speelt nu gewoon weer :-)
Groetjes, Tessa
Plaats reactie