Verhuizen met kat en nieuw kitten

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Chantal0
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2008 19:36

Verhuizen met kat en nieuw kitten

Bericht door Chantal0 »

Hoi,
Ik ben net verhuisd en heb mijn kat(van 1 jaar) daar nog niet mee naar toe genomen. We gaan nu eerst een week op vakantie en dan haal ik mijn kat bij mijn ouders op. Op dezelfde dag krijgen we er dan ook een nieuw kitten bij. Ik vraag mij nu af hoe ik ze het beste bij elkaar kan zetten. Kan ik ze het beste allebei tegelijk in hun nieuwe huis in de woonkamer zetten of hebben jullie daar andere ideeen over? Ik zou graag tips willen hebben!
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Verhuizen met kat en nieuw kitten

Bericht door beestenbende »

Gefeliciteerd met je nieuwe woning. In geval van kittens doe ik nooit zo moeilijk, en laat ze direct in de kamer aan elkaar wennen. Ga er van uit dat het eerst blazen en grommen zal worden. Kijk maar eens bij de topics over acceptatie. Meestal loopt het na een aantal dagen tot weken helmaal goed. Succes!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Verhuizen met kat en nieuw kitten

Bericht door Admin »

Ik zou het zelf rustiger aanpakken. Omdat het voor allebei een nieuw huis is en zij elkaar ook nog nooit gezien hebben. Als je kunt, zou ik het toch stapje-voor-stapje doen. Eerste indrukken wegen altijd het zwaarst, net al bij mensen. En katten zijn toch al van die associatieve dieren, die kunnen heel lang in zo'n gevoel blijven hangen. Je kunt een kat namelijk heel gemakkelijk bang maken, maar een kat van zijn angst afhelpen gaat heel wat langer duren ;-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Verhuizen met kat en nieuw kitten

Bericht door Siris »

Ik heb de tips bekeken, maar hier in verschillen de meningen over, wel of niet meteen bij elkaar zetten. En deze situatie is ook anders vind ik. Verder ben ik het wel met Admin eens.

Is het niet mogelijk om je kitten later op te halen? Je oude kat moet wennen aan een nieuwe woning en dan komt er ook nog een andere kat bij, dit is heel stress vol voor je kat.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Chantal0
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2008 19:36

Re: Verhuizen met kat en nieuw kitten

Bericht door Chantal0 »

Allemaal bedankt voor de tips! Ik heb er zeker wat aan. Ik kan de kitten niet later nemen helaas, omdat we dit al uitgesteld hebben ivm de vakantie. Dit was echt het laatste moment. Is het dan misschien handig om ze eerst allebei in een aparte kamer te laten wennen?
Plaats reactie