11 jarige kat slaat naar 2 jarige dochter

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
suusmvanna
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2009 19:23

11 jarige kat slaat naar 2 jarige dochter

Bericht door suusmvanna »

hallo

we hebben een groot probleem met onze kat van 11 jaar.
Het is een enorme slijmbal maar kan opeens omslaan naar agressieve kat die slaat.
wij als volwassenen hebben er al last van maar hebben er mee leren omgaan, als je je hand plots bij hem weghaalt slaat ie heel hard, vaak meerdere malen als je niet oppast.
nu heb ik een dochter van 2 en zojuist liep ze langs, kreeg ze toch een haal van hem op haar arm, goddank niet in haar gezicht maar ze deed dus helemaal niets, kat lag op stoel te slapen en opeens haalt ie uit...ze heeft echt een flinke kras die bloedt...ik weet gewoon niet wat ik ermee moet...hij doe thet dus zeer regelmatig als ze gewoon langsloopt dat ie slaat, gelukkig ook vaak mis maar nu was het dus goed raak ;-(

wat moeten we hier nu mee?

gr Suus
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: 11 jarige kat slaat naar 2 jarige dochter

Bericht door Kattenbella »

Ik vind dit wel moeilijk! Dit soort katten heb ik ook in huis. Hij zal haar denk ik niet in het gezicht krabben, maar dit is natuurlijk ook niet fijn.

Jullie hebben hem al een tijd en ik neem aan dat julie veel om hem geven.
Misschien is het een idee hierover in contakt te komen met een kattengadragstherapeut. Daar krijg je ongetwijfeld goede tips van. Volgens mij staat er hier op de site een goeie!

Heel veel succes!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: 11 jarige kat slaat naar 2 jarige dochter

Bericht door loek »

Ik wil het niet erger maken...Maar waarom zou hij niet in haar gezicht krabben? Zou een kat dat verschil zien...en bewust over nadenken dat het gezicht helemaal 'not done' is...ik ben niet zo'n kattenkenner...maar ik ben bang dat hij dat verschil niet ziet/ daar rekening mee houd.

Maar verder, ja lijkt me ook heel lastig. Als het zelf gebeurd is het toch heeeel anders dan bij een kind.

Misschien is inderdaad zo'n gedragkundige een idee. Ik zou het verder eerlijk gezegd ook niet weten.

Heel veel succes en sterkte iniedergeval!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Plaats reactie