Asielkat Bender is schuw

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Milhouse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jun 2009 11:56
Locatie: 's-Hertogenbosch

Asielkat Bender is schuw

Bericht door Milhouse »

Ik heb nu Bender al 8-9 dagen. Het gaat hartstikke goed samen met Milhouse en ze spelen en slapen al samen. Het enige wat we dwars zit is dat hij erg schuw is, als ze niet aan het spelen is dan ligt hij onder de bank, bed of een ander plekje waar we hem niet zien. Als we aankomen lopen rent hij weg, als het lukt om te aaien dan schrikt hij wel een beetje. Het rare is dat wanneer we hem aaien, meteen begint te knorren en wil hij nog wel eens gaan liggen. Iemand misschien tips om hier mee om te gaan. Hij komt uit het asiel.
Laatst gewijzigd door Admin op 11 jul 2009 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Asielkat Bender is schuw

Bericht door Umimeis »

Bender, coole naam, je bent zeker ook Futurama fan?
Ik keek daar ook wel eens naar, vond ik leuker dan de Simpsons.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Asielkat Bender is schuw

Bericht door Siris »

Niets forceren, geef hem de tijd. En anders probeer hem te paaien met snoepjes, heeft toen bij Binky geholpen, maar je moet wel veel geduld hebben. Wel leuk dat hij al goed met je andere kat op kan schieten.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Asielkat Bender is schuw

Bericht door Nyncke »

Je zou rescue bachbloesem door zijn eten kunnen doen.
Daar worden ze rustiger van in nieuwe, stressvolle situaties en helpt trauma's verwerken als daar sprake van mocht zijn.
Gebruikersavatar
Milhouse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jun 2009 11:56
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Asielkat Bender is schuw

Bericht door Milhouse »

Hij is pas 11 weken nu. De moeder is wel verwaarloosd en heeft het niet gehaald. Hij en Milhouse doen het ontzettend goed samen, spelen, rennen, springen en gek doen. Alleen als we in de buurt komen maakt hij aanstalten om weg te lopen. Maar als we hem kunnen aaien, dan kort hij erop los
Bender is indd van Futurama :grin:
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Asielkat Bender is schuw

Bericht door Umimeis »

Ik had een paar dagen geleden wat valeriaan vloeistof op mijn bed gedruppeld, hierdoor werden mijn katten ook wat rustiger van, misschien kun je wat van dat spul in zijn mandje druppelen? Of in ieder geval op een plek waar hij graag ligt. Wat ook helpt is is een speeltje met catnip erin. Dat vinden ze heel lekker ruiken.
Sam is er helemaal gek van al vanaf het begin af aan dat hij hier was.
Maar Sam was wel minder schuw dan Bender zo te lezen. Het heeft ook even tijd nodig voor hij aan jullie gewend is.


Dat spul waar Nyncke het over had, dat kun je door het eten doen inderdaad. Mischien helpt dat wel.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Asielkat Bender is schuw

Bericht door Kattenbella »

Inderdaad geduldig zijn en het werk aan Milhouse overlaten. katten slepen elkaar er wel doorheen. Laat weten dat je er bent, maar op de achtergrond.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Milhouse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jun 2009 11:56
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Asielkat Bender is schuw

Bericht door Milhouse »

Misschien ben ik wat te ongeduldig :-(
ze kunnen het samen hartstikke goed vinden, vanochtend lagen ze ook samen lekker te slapen in zo'n katten tunneltje. Ik laat ze lekker hun gaan gaan en ik probeer hem een beetje te paaien met snoepjes en brokjes en dan kan ik Bender wel aaien. Als Milhouse aandacht nodig heeft of wil dan krijgt ze die wel. Ik zal ook dat catnip eens proberen. Het rare blijf ik nog steeds vinden dat wanneer ik hem kan aaien, meteen begint te spinnen en er duidelijk van geniet, maar nog steeds een beetje edgy is.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Asielkat Bender is schuw

Bericht door Kattenbella »

Gezonde argwaan ;-) Het komt helemaal goed! Ik zou er gewoon niet teveel mee aan de gang en wat je al doet af en toe lekker aaien en de katten hun gangetje laten gaan.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Asielkat Bender is schuw

Bericht door beestenbende »

Was even nieuwsgierig hoe het nu gaat? steeds meer verbeteringen hopelijk...
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Plaats reactie