Terugkerende niesziekte

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Terugkerende niesziekte

Bericht door Uumie »

Het is inderdaad niet zo dat asielen nooit zieke dieren meegeven. James had ook niesziekte en een keelonsteking, beide al aanwezig toen hij in het asiel zat, maar nooit opgemerkt. Ik vind het ook niet heel vreemd, met zo enorm veel katten is het soms lastig om te zien welke ziek zijn en welke niet.

James had geen terugkerende niesziekte. Hij heeft toen 2x achter elkaar (met 1,5 week ertussen) een enting gehad, en hij is sindsdien niesvrij. Misschien kun je dat eens voorstellen aan je dierenarts?
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Terugkerende niesziekte

Bericht door Katrin »

Ook ik heb het meegemaakt met mijn Tommie, uitgemergeld omdat zijn moeder geen melk had omdat zij er zelf te slecht aan toe was.
Plus hij wriemelde van de vlooien en had niesziekte.
Ben dus zo'n beetje direct van het asiel naar de dierenarts gegaan.
De gemaakte kosten bij de dierenarts werden wel vergoed door het asiel toen.
Ach toen ik hem ophaalde wist ik waar ik aan begon, dat het geen gezond kitten was, maar dat wel beter af was in een huiselijke situatie waar hij beter kon worden en aansterken.
Reina
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 apr 2009 11:00

Re: Terugkerende niesziekte

Bericht door Reina »

Het bijzonder is (achteraf) dat het asiel wel wist dat ze beiden niesziekte hadden, hebben ze mij alleen niet verteld. Hier kwam ik pas achter toen ik ze ongeveer een maand had en dus steeds maar weer bij de DA zat en het medisch dossier opvroeg bij het asiel.

Ik heb het asiel hier op aangesproken, helaas was het antwoord dus dat ze NOOIT zieke dieren meegeven.....hier kan ik verder niks mee denk ik. Bij de aanschaf van de poezen werd nog wel gezegd dat als er iets zou zijn (medisch gezien dan), kon ik gratis terecht bij hun dierenarts. Voor mij was dat geen optie (heb ik ook direct gezegd) want het is 3 kwartier rijden. Toen werd er nog gezegd "dat begrijpen we, als er iets is bel dan even dan kunnen we kijken of we je tegemoet kunnen komen in de kosten". Allemaal loze woorden na de uitspraak dat ze nooit zieke dieren meegeven. Je kunt dan eigenlijk niets meer, een vergoeding vanuit het asiel zal er niet inzitten. Ik had natuurlijk ook kunnen besluiten om ze terug te brengen.........te laat! Ik was al verliefd op ze en zou een mooi leven geven.

Mijn DA heeft inderdaad voorgesteld om de poes die het nu heel goed doet opnieuw te vaccineren alsof het om een kitten zou gaan, dus een injectie en 2-3 weken later nog eens een injectie............maar ik durf het niet te laten doen! Ben zo bang dat hij dan juist weer ziek wordt.

Puma jouw James heeft dus wel 2x een enting gehad? Mijn poes heeft afgelopen september z'n inenting gehad maar alleen nr. 13 en 14, nr. 15 (Niesziekte Chlamydia) heeft hij niet gehad in het asiel en ik heb gehoord dat bijv. raskatten ook niet voor nr. 15 worden ingeënt omdat ze daar ziek van kunnen worden............pffff, ik weet het even niet meer wat ik nou moet.
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Terugkerende niesziekte

Bericht door Siris »

Sommig asiels geven wel zieke katten mee, en meestal vermelden ze dat erbij en kan je de gemaakte kosten delen of verhalen op het asiel. Ik had Binky en Simba uit het asiel uit Hoorn en er werd bij gezegd, dat ze schimmelinfectie hadden gehad, Simba chronische niesziekte (alleen bleek dat bij later onderzoek bronchitus te zijn) en Binky had last van zijn oortjes, die moest later geopereerd worden omdat er een poliepje of tumortje (goedaardig) in zijn oortje zat en die kosten heb ik vergoed gekregen van het asiel. Voelde me wel een beetje schuldig, maar toch..... :icon_shifty:
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Plaats reactie