Lintworm

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
molly
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 apr 2008 21:52

Lintworm

Bericht door molly »

dag iedereen,

Ik heb mn katje in n asiel gehaald, ze was ontwormd en intentingen gehad. Nu is ze 6 maandjes en heb ze laten steriliseren.
De dierenarts vertelde dat ze bij de operatie ontdekt hebben dat ze een lintworm heeft...
Nu ben ik bij de apotheek medicatie gaan halen, maar dat was enkel in pilletjesvorm
Ik heb geprobeerd die pil in kleine stukjes te kraken en onder haar natvoer te mengen, maar ze ruikt het waarschijnlijk want ze haalt ze er zo uit :-(
Heb dan in wanhoop het pilletje achter in haar keel proberen te duwen, maar ja, kun je het raden, dat lukte dus echt niet :enaughty:

Help, wat is de manier, hoe doen jullie het?

many thanks
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Lintworm

Bericht door Admin »

Hoi Molly,

Kijk even in het topic op http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... f=23&t=975
Daar staan meerdere tips hoe een pil toe te dienen.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
lvhesteren
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 okt 2008 09:35
Locatie: Kesteren

Re: Lintworm

Bericht door lvhesteren »

Hoi hoi,

Mijn Britje heeft toen ze 6 maanden was een lintworm van wel 30 cm gehad. Na regelmatig ontwormen met tabletjes van milbemax heeft ze toch weer een lintworm, ze is nu 10 maanden.

Ze weegt nu 2,7 kg voor een kat van 10 maanden is dat natuurlijk erg weinig. Overdag slaapt ze de hele dag en 's avonds speelt ze en eet goed (brokjes & blikvoer).

Wat kan ik haar geven dat wel helpt tegen lintwormen en dat ze wat zwaarder wordt?

Zijn de eitjes van zo'n lintworm besmettelijk voor andere katten?
Lilian > Noa, Cindy & Bibi
Lorraine
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jul 2009 10:48

Re: Lintworm

Bericht door Lorraine »

Oefff,, onze kat is redelijk dun, en ik weet dat hij ontzettend kan eten, dit kan dus lintworm zijn? :oops: :oops:
Dan laat ik hem daar gelijk op na kijken als we hem gaan castreren
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Lintworm

Bericht door Umimeis »

Bij de dierenarts kun je ontwormingspasta halen, dat is makkelijker toe te dienenen.
Verder gebruik ik voor mijn ene kat die 11 maanden is Kuawtabletjes die naar kattensnoepjes ruiken en smaken.
(mansonil kauwtabletten, verkijgbaar bij de dierenspeciaalzaken)
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Lintworm

Bericht door TuttiFrutti »

Ja, de pasta is makkelijk voor katten die absoluut geen pillen slikken.
Lotje eet die pasta zo op, ze vind het lekker. Pilletjes doe ik bij haar ook zo in het bekkie en dan is het zo weg.
Lizzie neemt geen pilletjes. Pasta vind ze ook niks, maar dat kan je gewoon in de mond spuiten en dan moet ze het wel doorslikken, dus dat ik wel handiger!
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Lintworm

Bericht door Nyncke »

Ze weegt nu 2,7 kg voor een kat van 10 maanden is dat natuurlijk erg weinig. Overdag slaapt ze de hele dag en 's avonds speelt ze en eet goed (brokjes & blikvoer).
Je moet naar het totaalplaatje kijken.
Doortje mijn kat van 7 jaar weegt 1,5-2 kilo maar is niks te mager.

Als je over de ruggegraat gaat dan voel je de ribben maar met een laagje eroverheen. De botten achter mogen niet uitsteken.
Zodra je een taille ziet zijn ze ook meestal te mager.
Plaats reactie