Nieuw katje erbij

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: nieuw katje erbij

Bericht door Uumie »

Leuk zeg!! Gefeliciteerd!
En foto's kunnen nooit kwaad natuurlijk :oops:
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: nieuw katje erbij

Bericht door beestenbende »

he wat fijn voor je en de nieuwe kittens, die een nieuw huisje hebben. Sluit me aan bij het voorstel foto's, want foto's van kittens zijn toch niet te versmaden... :oops:
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
mathilda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 dec 2008 13:07
Locatie: emmercompascuum

Re: nieuw katje erbij

Bericht door mathilda »

elvedinenleonie schreef:oh wat leuk!! heb je al foto's??
hoiii, nee nog geen foto's. als ik foto's heb dan plaats ik ze wel op mn hyves.
ze zijn net anderhalf week oud en nog heel klein.
aaarhg ik moet geduld hebben :cathappy:
groetjes mathilda
Gebruikersavatar
Bommel en Hummel
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:55
Locatie: Geffen

Re: nieuw katje erbij

Bericht door Bommel en Hummel »

Hoi Mathilda

Ik ben nieuw op dit forum, maar heb je verhaal met grote interesse gelezen (we hebben namelijk net een kitten bij onze bijna 1 jaar oude kater gezet...). Hartstikke leuk dat je nu een nieuw jong katje erbij krijgt! Ik las over je verdrietige verlies van Ozzie, en later ook van Conan. Erg zielig! Ozzie is aan epilepsie overleden, maar hoe is Conan overleden? Ik ben erg bang dat onze kleine (ze is pas zes weken) iets overkomt...hopelijk rakel ik niet al te veel verdriet bij je op.

In ieder geval hoop ik dat je erg veel lol aan je nieuwste aanwinst beleefd...wij lachen ons hier kapot om ons Hummeltje! Hoe reageert Punky nu?

Groetjes Floor
Bommel en Hummel geven je kusjes...
Gebruikersavatar
mathilda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 dec 2008 13:07
Locatie: emmercompascuum

Re: nieuw katje erbij

Bericht door mathilda »

hoi floor, welkom hier.
het duurt nog 3 weken dat wij dat andere katje krijgen, dan is ze 7 week oud.
ja was allemaal heel verdrietig hoor, heb echt zitten janken.
conan heeft behoorlijk veel onderzoeken gehad en is waarschijnlijk overleden aan fip ziekte.
hij had geelzucht, was sterk vermagerd en werd heel zwak, at en dronk niks meer.
ik ben de hele tijd bij hem geweest toen hij overleed, hij had volgens mij geen pijn en is rustig ingeslapen.en met punky gaat het heel goed.
maar verheug me zo op het andere katje erbij, kunnen ze lekker spelen.
groetjes mathilda
groetjes mathilda
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Nieuw katje erbij

Bericht door nona_toma »

Wij hebben nu een 8 maanden onze kat van 1 jaar en sinds 3 maanden er een poes bij genomen van 2,5 jaar. In het begin drama maar nu accepteren ze elkaar. Toch blijft de jongste de nieuwe poes vaak aanvallen. Hij is ongetwijfeld aan het puberen, maar wanneer ik in de slaapkamer ben hoor ik wel eens een gil en heeft de kat zelfs stukjes vacht in zn mond ! Dit gebeurd niet meer elke dag, maar komt bij name bij de volgende dingen voor:
- Als de poes behoefte heeft gedaan (voorheen ging de kat nog begraven, dit doen ze nu beide niet meer)
- Als ze wachten tot ik de brokjes in de bak heb gedaan
- na het eten
Beide zijn wel rustiger en meer op hun gemak (nav bach remedie), maar ik vind het niet prettig dat de jongste de poes zo agressief aanvalt.
Toen de poes onlangs ziek was was het katje juist wel weer zorgzaam voor haar... en de dierenarts gaf aan dat ze nog steeds de rangen aan het bepalen zijn.
Zijn jullie het hier mee eens? Want ik vind drie maanden aardig lang duren..

Groetjes José
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Nieuw katje erbij

Bericht door Uumie »

Hoi José,
Dat zou best kunnen. Ik heb laatst ergens gelezen dat het soms wel 7 maanden tot een jaar kan duren voordat katten de rangorde hebben bepaald en vrienden worden, of elkaar tolereren. Natuurlijk hoeft het niet altijd zo lang te duren, bij ons ging het heel snel, maar in sommige gevallen dus wel. Het ligt ook aan het karakter van je kat. Onze George bijvoorbeeld is een heel open, vriendelijke kater, dus hij maakt er geen probleem van als er een andere kat bij komt. Dat heeft hij zelfs nodig! Het zijn bij ons meestal de nieuwe katten die hier een probleem van maken. :lol:
Maar goed, het zou dus best kunnen dat ze nog aan het uitvechten zijn wie er nou eigenlijk de baas is.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
mathilda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 dec 2008 13:07
Locatie: emmercompascuum

Re: Nieuw katje erbij

Bericht door mathilda »

ja dat denk ik ook, ons katertje krijgen we 24 juni, en hij is nog zo klein, hoop maar dat punky hem accepteert.
we hebben voor dit katje al 2 katjes gehad en dat ging super, dus ik neem aan dat het nu ook goed gaat.
wel spannend hoor :grin:
Laatst gewijzigd door Admin op 11 jun 2009 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Let op: Quote nooit het laatste bericht in een thread.
groetjes mathilda
shiva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 feb 2009 20:04

Re: Nieuw katje erbij

Bericht door shiva »

ik heb sinds gisteravond ook een kitten erbij van bijna 3 maanden, maar de poes die ik al had wil er niets van weten, ik ken bijna me eigen poes niet terug, gisteravond veel blazen en grommen en ze houdt de kitten goed in de gaten.
ik heb de kitten vannacht apart in een kamertje gedaan, zodat de poes even haar rust had, maar ze blijft nerveus en wil van mij ook weinig weten, normaal is ze heel aanhankelijk, , ze heeft wel even op bed geslapen.
op de dag zet ik de kitten in mijn slaapkamer en kan de kat in t kamertje komen, zij kijk daar veel naar buiten, maar dit doe ze ook niet meer. moet ik ze nog even apart houden? en af en toe als ik er ben bij elkaar?
ik heb al t een en ander gelezen hier op t forum en t schijnt normaal te zijn, maar vind t toch wel zielig voor de poes die ik al had en ben bang dat ie t helemaal niet meer naar zij zin heb.

gr cis
Gebruikersavatar
Stimpy
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2009 21:21
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuw katje erbij

Bericht door Stimpy »

Ik heb sinds gisteren ook een nieuwe kat ( Nicholaj )erbij ( 2 maanden oud ).
Had dus al een poes ( Stimpy ) die nu 19 maanden is.
Ik vind het een beetje zielig voor Stimpy, voor haar is het zo'n invasie van haar privacy en terratorium. Ze is al snel bij haar nest vroeger weggehaald omdat die vader haar bleef bijten, het gezinsleven kent ze dus niet echt en een buiten kat is het ook niet omdat we op 10 hoog wonen.
Nu is er dus een katje bij, omdat mijn vriendin en ik haar toch wel eens een nest wil laten werpen voordat we haar steriliseren.
Ik denk dat het allemaal wel goed komt, na een beetje blazen en hoge ruggen naar elkaar trekken laten ze elkaar nu redelijk met rust. Ik hoop zo erg dat het dikke maatjes worden.
Anyhow ik wilde gewoon ff een post hier zetten omdat ik net lid ben geworden van deze site :)
Hallo allemaal :)

PS: zal ff een footootje erbij doen van beide :)
Pps: hoe doe ik dat eigenlijk?
_______

Ren: Don't touch it! It's the History Eraser button, you fool!
Stimpy: So what'll happen?

_______
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Nieuw katje erbij

Bericht door Seemy »

Hoi Stimpy en welkom hier op dit super handige forum!
Leuk hoor dat jullie een nieuwe kitten erbij hebben! Wat jong nog... 2 maandjes...

Geef het nog een beetje tijd om aan elkaar te wennen en het komt vast helemaal goed, ook met Stimpy samen! :edance:

btw ;-)
voorstellen kun je hier ff doen (als je dat wilt);
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewforum.php?f=10

en over foto's plaatsen vind je hier uitleg;
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... f=5&t=1922
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Plaats reactie