Keta heeft de weg naar buiten gevonden

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
joyce1986
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jun 2009 16:23

Keta heeft de weg naar buiten gevonden

Bericht door joyce1986 »

hoi hoi

Ik heb een katertje van 11 maanden oud ( nou ja kater hij is geholpen :eshifty: )
en sinds gister heeft hij door dat hij over het hek kan in de tuin ( hoge schutting )
hij ging achter de kat van de buren aan en rende de straat over en ging met hem vechten...toen was ik hem kwijt ....de honden hebben hem gevonden verstopt onder een auto...hij was best overstuur en zijn pootjes zaten vol haren van de kater van de buren ze hebben dus flink lopen knokken :edoh:
ik heb hem mee naar binnen genomen en hij was erg rustig en geschrokken , maar goed hij weet nu dus de weg over de schutting maar kwam nooit verder dan de achtertuin waar moet ik rekening mee houden nu hij weet dat hij weg kan ? heb vandaar de deur maar dicht gelaten was best geschrokken :-o
hier langs het huis zon 30 meter verder loopt een drukke weg vandaar dat ik wat bang ben ...de andere kant op is het rustig en een woonwijk maar hij hoeft maar de linkse kant op te gaan en hij komt bij de drukte.

hoe zorg ik dat hij gewoon terug komt naar huis en weet hij de weg wel ? hij is nooit buiten geweest verder ben bang dat hij niet meer terugkomt als hij weer ontsnapt
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Keta heeft de weg naar buiten gevonden

Bericht door beestenbende »

hmm ik zou je tuin goed afzetten. Gevaren zijn er buiten altijd. Dit keer spreek ik uit ervaring want we hebben gisteravond onze kleine Minet van 2 jaar moeten begraven omdat ze was aangevallen door een hond....Dus voor je eigen gemoedrust én de veiligheid van je katertje zou ik het op zeker spelen.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
joyce1986
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jun 2009 16:23

Re: Keta heeft de weg naar buiten gevonden

Bericht door joyce1986 »

het probleem is hoe zet ik het af ? de schuttig is al erg hoog en een hogere gaan we niet vinden denk ik ...misschien dat mijn moeder wat weet die is er wel handig in..

ik hou hem ook liever binnen eerlijk gezegd ....mijn hondje is doodgereden aantal jaar geleden dus ben erg bang dat zoiets weer gebeurt...nogal logisch natuurlijk zal even foto's maken van de schutting straks misschien heeft iemand hier tips om het goed af te zetten

sterkte met het verlies van je minet :(
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Keta heeft de weg naar buiten gevonden

Bericht door Boomer »

Je kan sterk gaas gebruiken door dit bovenaan je schutting schuin naar binnen te laten vallen. Als je eerst schuine balken tegen je schutting bevestigd en daar tegen het gaas, kan hij er niet overheen klimmen
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
joyce1986
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jun 2009 16:23

Re: Keta heeft de weg naar buiten gevonden

Bericht door joyce1986 »

Dat is inderdaad wel een goed idee ...zal het eens aankaarten bij mn moeder zelf ben ik a technisch :oops:
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Keta heeft de weg naar buiten gevonden

Bericht door TuttiFrutti »

inderdaad, het gaas schuin naar binnen op je schutting. Ze kunnen wel klimmen maar ze komen daar nooit overheen ;-)
Ik zou het ook doen inderdaad, je weet nooit wat er buiten gebeurt..
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Plaats reactie