Kater van 2 aangereden door scooter

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Totebel
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2009 13:55

Kater van 2 aangereden door scooter

Bericht door Totebel »

Goedemiddag,

Ik ben nieuw op de site, en zit met een vraag, waar misschien iemand ervaring mee heeft.
Onze Heijn, een witte kater van 2 jaar, is gistermiddag aangereden door een scooter.
We zijn meteen naar de dierenarts gegaan en, gelukkig, heeft hij niets gebroken.
Wel is hij erg apathisch.
Hij kan zich nauwelijks bewegen. Drinkt en eet niet zelf. Wij helpen hem met drinken door wat water
in een spuit voorzichtig in zijn bekje te doen en proberen gekookte kip in heel kleine stukjes te voeren.
Nu is mijn vraag. Kan een kat een hersenschudding hebben en zo ja wat is jullie ervaring daarmee.
Wij denken n.l. dat hij een forse klap heeft gekregen tegen zijn kopje. Als hij probeert te bewegen is dat
erg moeizaam. Hij kan niet op zijn poten staan en 'tijgert'een beetje. Hij lijkt dronken, daarom ons vermoeden
van een neurologisch trauma.
Ik hoop dat iemand ons informatie kan geven hierover.
Groeten van een verontruste Huib
Laatst gewijzigd door Admin op 14 jun 2009 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: aangereden

Bericht door Boomer »

Wat zei de DA gisteren hiervan? Ik zou vandaag nog bellen metde DA als er geen verbetering of als er acheruitgang is.
Heeft hij een diagnose gesteld aan het hoofd? Kan hij niet in shock zijn ?

Mijn vorige kat heeft een hersenbloeding gehad. Ze was door de dierenambulance gevonden (net buiten mijn tuin) en gelukkig naar mijn eigen DA gebracht. Toen ik daar aankwam reageerde ze niet op mij ( ook niet toen ik haar op schoot had). Ze keek dwars (met grote ogen ) door mij heen en kon niet op haar achter benen staan. Ze wachelde met haar voor benen en viel steeds om. Ook wilde ze niet eten en drinken. Ik heb toen overlegt met mijn DA en die gaf de kans op genezing heel klein. De medicatie en vocht wat ze via infuus kreeg sloegen ook niet aan.
Ik heb haar toen in overleg met de DA laten inslapen. Ze is 21 jaar geworden.

Heel veel sterkte en laten we hopen dat het een hersenschudding is en dat hij daarvan opknapt !
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Totebel
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2009 13:55

Re: aangereden

Bericht door Totebel »

Bedankt voor de reactie.
De DA heeft Heijn een injectie gegeven tegen de pijn en een middel tegen de zwelling die wellicht zou kunnen ontstaan rond zijn wervels.
Vanavond mag hij pijnstilling hebben, het liefst nadat hij wat heeft gegeten.
Op dit moment ligt hij te rusten op mijn man zijn buik. Ik ruik dat hij heeft geplast dus hij laat urine lopen. Enerzijds een goed teken, anderzijds kan het duiden op misschien incontinentie. Vannacht had hij gedrukt. Hij ligt meestentijds in de hondenbench.
Lekker rustig en toch in onze nabijheid. Dus toen ik rond half drie een kijkje ging nemen had hij gedrukt. De darmen werken dus ook.
We hopen nu maar dat het een hersenschudding is. In ieder geval is hij behoorlijk in shock.
Groeten, Huib
Gebruikersavatar
berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2003 11:11
Locatie: H-S

Re: Kater van 2 aangereden door scooter

Bericht door berg »

Hoi,
Reken maar dat, ondanks dat ie niks gebroken heeft, goed pijn heeft; spierpijn en blauwe plekken zeg maar, en
inderdaad misschien wel een hersenschudding.
Dus het is inderdaad belangrijk dat ie goede pijnstillers krijgt; hij zal zich dan hopelijk snel weer wat beter voelen.
Groeten,
Jootje
Totebel
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2009 13:55

Re: Kater van 2 aangereden door scooter

Bericht door Totebel »

Helaas hebben wij gisteravond afscheid moeten nemen van onze Hein.
Gistermiddag ben ik met hem naar onze eigen DA gegaan en die constateerde een verlamming vanaf de nekwervel.
Hein had vanaf zondagmiddag 4 uur niet meer geplast en had ook geen ontlasting meer gehad.
De DA heeft info ingewonnen bij de arts die hem zaterdag na het ongeval had gezien en concludeerde dat de prognose op herstel minimaal was.
Zij heeft Hein nog een dosis pijnstilling gegeven en zijn blaas leeg gedrukt en daarna heb ik hem mee naar huis genomen. Toen mijn man van zijn werk thuis kwam hebben we gesproken over de situatie en besloten dat we hem niet verder moesten laten lijden.
s'Avonds na het spreekuur heeft de dierenarts ons ontvangen en samen met haar hebben we Hein laten inslapen. Dit gebeurde op een bijzonder liefdevolle manier.
Na zijn overgang hebben we hem meegenomen en in onze achtertuin begraven. Daar hebben we 2 kaarsjes gebrand die, ondanks het bar slechte weer bleven branden.
Voor mij een teken dat Hein over de Regenboogbrug is gegaan waar we elkaar eens weer zullen tegenkomen.
Dat is voor ons een troost van onschatbare waarde.
Bedankt voor jullie reacties en ik wens jullie allemaal een bijzonder fijne tijd toe met de katten, waar we allemaal zo ontzettend veel van houden.
Hein's broer Albert is zijn 'partner in crime'kwijt en moet nu alleen verder, maar samen met onze hond Storm zal dat zeker gaan lukken.

Een groet van een verdrietig poezenvrouwtje
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Kater van 2 aangereden door scooter

Bericht door tacuma »

Ach wat een verdrietig nieuws! Heel moedig van jullie om deze beslissing te nemen, toen Heijn
er zo slecht aan toe bleek te zijn. Zoiets doe je uit liefde, omdat je je geliefde dier niet wil laten
lijden. Maar dan begint het gemis en het verdriet... Ik wens jullie heel veel sterkte toe!

Meelevende groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Kater van 2 aangereden door scooter

Bericht door Katrin »

Sterkte met het verlies van je kat kan me voorstellen dat je erg verdrietig bent.
Maar je hebt het beste voor hem gedaan, het lijden is gestopt nu.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Kater van 2 aangereden door scooter

Bericht door beestenbende »

Ondanks het verdriet hebben jullie echt de juiste keuze gemaakt en hem veel pijn en een lijdensweg bespaart. Dat verdient het grootste respect!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kater van 2 aangereden door scooter

Bericht door Boomer »

He bah , wat een trietste afloop :cry:

Ik wens jullie heel veel sterkte !!!!
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Totebel
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2009 13:55

Re: Kater van 2 aangereden door scooter

Bericht door Totebel »

Ik wil heel graag de mensen bedanken voor hun woorden van medeleven.
Deze doen me ontzettend goed. Kattenmensen zijn toch heel bijzonder!
Nogmaals dank,

vrouwtje van Albert en Hein †
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kater van 2 aangereden door scooter

Bericht door Kattenbella »

Heel veel sterkte met het verlies van Hein, hij is veel te snel gegaan!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie