Erg mager lusteloos jong katje gevonden

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
patries39
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2009 19:09

Erg mager lusteloos jong katje gevonden

Bericht door patries39 »

Ik heb gisteravond een langharig poesje gevonden van ong.4 mnd.wat onder de klitten en teken zat.
is heel erg mager.
Ik heb haar bij amivedi opgegeven.poes wou alleen maar liggen op schoot.
nu vanochtend leek ze zieker en heb de dierenambulance laten komen.
we waren bang voor katte- of niesziekte en we hebben al 2 katten.
volgens de dierenambulance is ze wat uitgedroogd,en ze vroegen of we haar wilden thuis houden of naar het asiel,wat ze liever niet hadden omdat het al zo vol is.
dus heb haar thuis gehouden,ze ligt nu alleen maar in de kattereismand en eet wel afentoe wat en drinkt soms een beetje kattemelk.
ze gaat ook niet naar de kattebak,vanmiddag voordat ik de reismand pakte lag ze op de bank en heeft daar geplast en gepoept,echt geen fut om te lopen dus.
oogjes zijn ook schoon en helder,huidplooi vind ik zelf dat het wel snel naar beneden valt zover je een plooi kan pakken,ze is zo mager.vind haar niet echt uitgedroogd.
weet niet wat ik moet doen,even afwachten of de dierenambulance haar laten ophalen.
als ze verzwakt is,hoelang zou het ong. moeten duren voor ze weer wat opknapt?
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: erg mager lusteloos jong katje gevonden

Bericht door Miranda »

Of de dierenarts om raad vragen? Die heeft vast tips om haar aan te laten sterken of te helpen met voeding of vocht...

Houd je ons op de hoogte?

Succes!
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: erg mager lusteloos jong katje gevonden

Bericht door Seemy »

Oooh wat zielig zeg!
Hoe lang je dit zo moet aankijken...????

Ik denk dat het belangrijk is dat ze zsm wordt nagekeken door een DA...

Ik vind het wel een goed teken dat ze af en toe wat eet en drinkt, aansterken gaat langzaam. Het feit dat ze niet naar de kattenbak gaat kan ook komen door de vreemde omgeving, bang zijn. De oogjes zijn schoon en helder. Maar is ze verder niet ziek? Zijn die teken al verwijderd?

Wat geven ze daarvoor bij de dierenambulance als advies dan wat je moet doen? Nog langer gewoon zo aankijken??

Zorg dat ze lekker warm en zacht kan liggen, veilig...
Water, kattenmelk, voer..... maar dat heb je haar al gegeven ;-) ......

Sterkte hoor.
Ontzettend lief dat jullie haar zo lang in huis houden :thup:

Laat je nog weten hoe het verder gaat?
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: erg mager lusteloos jong katje gevonden

Bericht door Katrin »

inderdaad maar even de dierenarts consulteren, kan er gelijk even gekeken worden of ze een of andere ziekte onder de leden heeft.
Ze moet zich echt heel slecht voelen als ze zo haar ontlasting en plas laat lopen.
Ik zou haar lekker warm houden en misschien wat gekookt vocht van vlees of vis geven, daar zit een lekker smaakje aan.
Heel veel sterkte, vind het knap dat je haar zo opvangt.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: erg mager lusteloos jong katje gevonden

Bericht door Boomer »

Probeer op kosten van de dierenbescherming naar hun DA te gaan. Een onderhuidse infuus ( vochtspuit) is nu toch wel belangrijk. Verder heeft de Da aansterkende blikjes voer wat elke kat wel lekker vind.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: erg mager lusteloos jong katje gevonden

Bericht door daantje »

Allereerst mijn complimenten dat je de zorg voor dit diertje op je genomen hebt! Echt super!!!!!!

Ik denk dat een DA bezoekje inderdaad wel iets is wat dit vriendje (of is het een vriendinnetje?) kan gebruiken. Ik weet niet in hoeverre je de kosten hiervan kunt verhalen op de dierenambulance of welke instelling dan ook.
Het is sowieso van belang dat het katje blijft eten. Misschien heb je iets lekkers in huis waar je hem/haar blij mee kunt maken? Desnoods wat kleine porties meerdere keren per dag.

Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt van hoe het verder gaat en wens je heel veel succes en sterkte. Nogmaals.... Petje af dat je dit doet! ;-)
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: erg mager lusteloos jong katje gevonden

Bericht door sandy »

Boomer schreef:Probeer op kosten van de dierenbescherming naar hun DA te gaan. Een onderhuidse infuus ( vochtspuit) is nu toch wel belangrijk. Verder heeft de Da aansterkende blikjes voer wat elke kat wel lekker vind.
Yep, convalescence is een heel goed voer wat ook eetlustopwekkend is.

Verder sluit ik me aan bij Daan dat dit super is wat jij doet voor dit dier.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: erg mager lusteloos jong katje gevonden

Bericht door Muizenis »

:thup: :thup: :thup:

Je hebt het over een langharig katje. Kater of poes? Is het een duidelijk ras? Door wie is de leeftijdsbepaling gedaan? Wanneer het inderdaad 4 maanden oud is zal het gebit in de wisselfase zitten. Alhoewel Amivedi geweldig werk doet lijkt het alsof de onderlinge communicatie tussen de afdelingen niet altijd even goed verloopt. Ik zou, zeker wanneer er meerdere wat grotere steden in de buurt zijn, ook contact opnemen met de afdelingen (en asiels) in een wat wijdere omgeving. Het katje is vermagerd... misschiem heeft het wel een reis van 10 km. achter de rug. Zeker niet uitsluiten dat het diertje van verder komt dan van binnen een straal van, zeg, 3 km. gerekend vanaf de vindplaats. Wanneer er duidelijk sprake zou zijn geweest van een levensbedreigende situatie dan had het ambulancepersoneel dat zeker opgemerkt. Rust, rust en nog eens rust! Ik denk dat je het dier, indien mogelijk, voorlopig het beste even kan afzonderen in een aparte ruimte. Als het gezworven heeft zal het al meer dan genoeg indrukken te verwerken hebben gekregen. Een grote doos met een dekentje, een teiltje (direct naast slaapplek) met wat kattengrit en eten + drinken. Na een dag of twee/drie zou er al een duidelijke verbetering zichtbaar moeten zijn. Zolang de oogjes helder zijn/blijven en/of het dier verder niet ziek oogt kun je een afwachtende houding aannemen. Is er geen verbetering... dan alsnog naar de da.

Helemaal top dat je dit voor deze stakker doet :!:

Groetties!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: erg mager lusteloos jong katje gevonden

Bericht door Cari »

Hartstikke goed dat je je om dit diertje bekommert :eclap: . Een dierenartsbezoek lijkt me raadzaam, maar als je dat niet wilt/kunt bekostigen, raad ik je aan daar dan toch even zonder kat heen te gaan en wat blikjes a/d voer van Hills te halen. Dat kan je ook aanlengen met water en haar dan met een spuitje (dat geeft elke dierenarts gratis) dwangvoeren. Vele kleine beetjes, verspreid over de dag. Als ze verder gezond is, zal ze vrij snel zelf van het spul willen eten, want katten vinden het heerlijk en het zit bomvol voedingsstoffen om de kat snel te laten herstellen. Verder lekker warm en rustig houden en vergeet niet: liefde doet wonderen ;-)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
patries39
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2009 19:09

Re: erg mager lusteloos jong katje gevonden

Bericht door patries39 »

Hai ben ik weer!
Het gaat wel ietsie beter met haar,ze eet goed wanneer ik eten geef en drinkt ook steeds kattemelk.
wel doet ze verder niet veel anders dan liggen in de reismand,en als ik naast haar ga zitten komt ze er soms uit om geaaid te worden en geeft dan voorzichtig kopjes en knort erbij.
dan gaat ze weer zelf terug in de mand.
Ik heb haar boven in een kamer neergezet met een klein bakje grind en eten en drinken zodat ze een rustige omgeving heeft want de andere jonge kat van 9mnd. wil steeds eten jatten en naar haar blazen.
en ons hondje vind het ook wel een beetje interessant.
Ik ga morgen bij de DA vragen voor speciaal voer o.i.d.
Ze zit ook als ik haar op schoot neem te zuigen op me kleding en maakt daar trapbewegingen bij net als ze bij de moeder zit te drinken.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: erg mager lusteloos jong katje gevonden

Bericht door Uumie »

Wat fijn dat het al beter gaat! Hoe is het nu met plassen en poepen? Wel fijn ook dat ze niet bang voor je is ofzo, aangezien ze je kopjes komt geven en op schoot ligt.
Ook van mij enorme complimenten dat je dit doet voor het diertje! :eclap:
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
patries39
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2009 19:09

Re: erg mager lusteloos jong katje gevonden

Bericht door patries39 »

bedankt voor al die complimenten hoor!
Ik ben dol op dieren dus doe ik het graag.
De poes(vrouwtje) heb ik elke x half uurtje na eten op de bak gezet toen ze nog beneden lag die bak staat in de gang,dan wachtte ik steeds een tijdje en soms ging ze alleen daar zitten en de andere keren ging ze haar behoefte dan doen en dan daarna ging ze snel naar de reismand weer terug.
nu staat ze dus boven met kattebakje binnen pootbereik!
denk trouwens dat het een maincoontje is.
lange haren op de rug en pluizige dikke staart,neusje heeft geen knik zoals bij europese korthaar.van haar loopt beetje rond naar beneden.
Reenqui
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2009 03:49

Re: erg mager lusteloos jong katje gevonden

Bericht door Reenqui »

Aangezien ik nieuw ben op dit forum,lees ik dit nu pas.Ik ben wel erg nieuwsgierig hoe het met dit poezebeest is afgelopen?
Groetjes Geana,
Pluis,Quinten en Noa
Plaats reactie