Mijn poes is bang om in de living te komen

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Alexei
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2009 23:38

Mijn poes is bang om in de living te komen

Bericht door Alexei »

Ik heb mijn poes van buiten, ze woont bij ons al meer dan 2 jaar, paar dagen geleden is ze ineens bang geworden om binnen te komen, vooral in de living is ze bang, ze komt binnen, ze eet en vlucht naar buiten, als ik haar niet buiten laat springt ze ergens op de tafel, zodat ze niet op de grond zit. Ze shud met haar voorpotje en begint te lopen. Ik had het vermoeden dat een spin of ander kruipsel in de living haar bang gemaakt heeft. Kan misschien iemand me raad geven? Wat kan ik doen om haar aangst te laten overwinnen? Ik heb al geprobeerd om samen met haar op de grond te zitten en haar te aaien. Haar ogen zijn altijd wijd open precies dat ze voor iets op past.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Mijn poes is bang om in de living te komen.

Bericht door Muizenis »

Ga eens goed bij jezelf de afgelopen dagen na (in gedachten) en vraag je af of je iets veranderd hebt. Het kan zoiets simpels zijn als bijvoorbeeld een ander schoonmaakmiddel waarvan er nog restanten op de grond achtergebleven zijn. Ik heb heel wat katten meegemaakt in mijn leven maar de eerste die aragnafobisch is moet ik nog tegenkomen ;-)

Groetties!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mijn poes is bang om in de living te komen.

Bericht door Cari »

Ze zal echt geen spinnenfobie hebben, dat denk ik ook niet ;-) , maar misschien is ze wel gestoken door een insect. Soms vind je wel eens half dode insecten - als ze daar misschien op is gaan zitten of liggen, kan ze misschien gestoken zijn :?:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Alexei
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2009 23:38

Re: Mijn poes is bang om in de living te komen

Bericht door Alexei »

Ik bedoelde juist dat ze gebeten werd. We hadden een groot spin en ik kon moeilijk zeggen of het huisspin was of niet, dus ik liet die rond lopen, zodat die insecten doodde, onlagns vond ik die dood in de keuken... Die spin was groot, zijn lijfje was half duim groot. Ik heb niets verandert,... dus wss is die gebeten of gestoken door iets. En hoe kan ik dan haar angst helpen overwinnen?
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Mijn poes is bang om in de living te komen

Bericht door Umimeis »

Laat gewoon de deur open staan zodat ze zelf kan kiezen of ze daar heen wilt. Geef haar de tijd......
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie