Krijsen

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Milhouse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jun 2009 11:56
Locatie: 's-Hertogenbosch

Krijsen

Bericht door Milhouse »

Hoi allemaal.

Ik heb sinds 31 mei een klein lief kittentje van 8 weken.
Het is nu de vierde dag en alles gaat goed, ze weet al waar ze haar behoefte moet doen, ze speelt al en vind het lekker om te kroelen. Het probleem is alleen wanneer ze alleen is, bv dinsdag moest ik werken en vanaf 8.00 uur hoorde ik Milhouse echt krijsen en wanneer ik terug kwam van mijn werk was dit nog steeds het geval. Is hier iets aan te doen of moet ze nog gewoon wennen aan dat ze soms alleen zal moeten zijn.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Krijsen

Bericht door Leonie89 »

8 weken is behoorlijk jong en om dan zo maar bij je moeder en broertjes en zusjes wordt weggehaald en in een vreemde omgeving wordt gezet is dan vrij heftig.. ik denk dat ze eenzaam is.. ze is ook nog maar zo kort bij jullie.. is er een mogelijkheid dat je bijvoorbeeld in de pauzes naar huis kunt? het mooiste zou natuurlijk zijn dan je nog wat dagen thuis kunt zijn.. in de eerste 1 a twee weken kun je je kitten de regels van je huis leren.. dan is het hopelijk wat gewend aan alles en kun je het een aantal uurtjes alleen thuis laten..
of neem een vriendje voor haar.. twee katten kunnen elkaar goed vermaken en zullen ze niet zo eenzaam zijn..
Gebruikersavatar
Milhouse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jun 2009 11:56
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Krijsen

Bericht door Milhouse »

Het is wat kort ja, de kittens waren te vondeling gelegd bij vrienden voor het huis.
Ik ben wel thuis geweest, de eerste dag heb ik een halve dag gewerkt en ben vandaag ook de hele dag thuis.
Ik moet zeggen dat Milhouse het al aardig doet. De derde nacht was het al rustiger.
Kan het ook zijn dat de ruimte te klein is, ze heeft in de hal gezeten. Zodat ze 's nachts niet rond loopt. Nu heb ik gewoon de deuren open gezet en was het een stuk rustiger en gaat ze liggen waar ze wil liggen en loopt ze wat rond.
een tweede katje word al moeilijker, de verhuurder was al niet blij met de eerste :)
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Krijsen

Bericht door Leonie89 »

som sis een tweede gewoon geen optie.. wij hebben ook maar een kat hoor!! als die ene zich dan maar wel kan vermaken.. als je niet thuis bent, en s nachts ook, gewoon lekker door het hele huis laten.. als je haar corrigeert (door streng nee te zeggen bijvoorbeeld) als ze stout is, dan kun je haar gerust door het huis laten lopen..
schaf een hengeltje of een laserlampje aan en maak haar daar helemaal gek mee als je thuis bent.. dan zal ze moe zijn als je weggaat.. ze zal dan hopelijk gaan slapen en niets merken van jou afwezigheid..
heb je al foto's?? :grin:
Gebruikersavatar
Peachy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 mei 2009 14:00
Locatie: Nijmegen

Re: Krijsen

Bericht door Peachy »

Milhouse is echt een toffe naam! Van de simpsons? :)

misschien kun je zo'n speelgoedkat met batterijen nemen die op een echte kat lijkt :P dan kan milhouse daar misschien wel mee spelen ;) of doe zo'n speelgoeddiscobal aan met die lichtjes die dan over de grond schijnen, voor hoever ik weet zijn katten gek op lichtjes op de grond, dan kan hij daar achteraan vangen!
Samenwonend met lief Thomas en twee heerlijke kittens Juno en Smokey

viewtopic.php?f=5&t=18864
Gebruikersavatar
Milhouse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jun 2009 11:56
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Krijsen

Bericht door Milhouse »

Ik heb een foto in mijn Avatar gezet.
Milhouse is bijna helemaal zwart, alleen witte vlek bij kin/nek en witte pootjes :)
Milhouse is inderdaad van de simpsons :)
Mijn vriendin wilde hem eerste Sawyer noemen van Lost, maar dat was geen goed idee :)
Ze heeft al wat speeltjes, maar ik wil nog wat dingen bij halen en van die lampjes is een goed idee

Ze kwam net al op schoot gesprongen en begon te spinnen :)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Krijsen

Bericht door Umimeis »

Wat een schatje! Ik heb vandaag ook een kitten opgehaald.
Ik had al een kater van 11 maanden.

(zie foto's Flea & Sam)
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Peachy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 mei 2009 14:00
Locatie: Nijmegen

Re: Krijsen

Bericht door Peachy »

Wat een poepie zeg! De naam Milhouse past ook wel bij haar zo te zien! Ze lijkt me echt een ontzettend lief poesje ^_^ Kan me niet voorstellen dat ze de hele dag loopt te krijsen, daar stel ik me echt zo'n satanbeest bij voor :P
Samenwonend met lief Thomas en twee heerlijke kittens Juno en Smokey

viewtopic.php?f=5&t=18864
Gebruikersavatar
Milhouse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jun 2009 11:56
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Krijsen

Bericht door Milhouse »

Het gaat al wat beter, alleen als ze door heeft dat ik weg ga dan begint ze wel, alleen niet zo hard meer.
Ik heb nu ook gewoon de deuren open staan, dus ze kan rond lopen en heeft speeltjes.
Gisteren heeft ze ook heel de dag gespeeld. Later op de dag kwam ze ineens op schoot en begon ze spinnen. Het is mijn eerste huisdier sinds dat ik op mezelf woon, dus het is voor mij ook even wennen.
Plaats reactie