Edialux: irritatie aan huid en luchtwegen

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stephanie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 aug 2005 15:56

Edialux: irritatie aan huid en luchtwegen

Bericht door Stephanie »

Vandaag kochten we voor onze kat Edialux pinto spot cat druppels tegen vlooien, teken en luizen.
De druppels ruiken zeer sterk naar citronella merkten we al direct bij het aanbrengen (een geur die ook in middelen zit om katten te weren van je meubels en gordijnen, ze vinden dat blijkbaar geen aangename geur). Van andere middelen heeft hij nooit last, maar hiervan werd hij helemaal gek en wild, begon hij te blazen en probeerde hij uit alle macht het spul uit zijn vacht te krabben.

Inmiddels hebben we het spul zoveel mogelijk uit zijn vacht gewassen, maar hij blijft er maar zielig bijzitten.

Heeft nog iemand dergelijke ervaringen met dit middel?
Wat Bommel betreft in ieder geval een afrader :enaughty:
janeennuran
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2009 13:36

Re: Edialux: irritatie aan huid en luchtwegen

Bericht door janeennuran »

Ik heb dezelfde slechte ervaring met Pinto Spot Cat van Edialux. Mijn poes was volslagen van de kaart, rende als een gek door het huis en heeft urenlang lopen kwijlen en trekken met haar rug. Ik dacht al dat ik haar vergiftigd had. Het middeltje rook verder afschuwelijk sterk. Ik heb de poes heel vaak met lauw water moeten wassen om het wat dragelijk te maken.

Ik heb de producent hierover aangeschreven, maar ontving geen antwoord. Volgens mijn dierenarts koop je het best alleen vlooienmiddeltjes bij de apotheek omdat die op veiligheid zijn getest. Voor producten uit de dierenwinkel is er volgens hem geen enkele garantie dat het veilig is.

Als je van je kat houdt, koop je dus beter geen Pinto Spot Cat.
calfig
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2009 09:41

Re: Edialux: irritatie aan huid en luchtwegen

Bericht door calfig »

rotprodukt.... :-x
had het ook meegebracht van aveve...
heb de twee katten die bij me stonden ermee gedaan en die werden gelijk zot :-( krabben en likken en wegrennen van me en heel hard miauwen :shock: heb ze gelokt en te pakken gekregen en goed afgespoeld maar ik ga het nog een keer doe zo meteen... wat een rotprodukt :evil:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Edialux: irritatie aan huid en luchtwegen

Bericht door Shaz »

Die geur lijkt me inderdaad niet prettig voor katten, het wordt niet voor niks gebruikt om katten juist bij bepaalde plekken weg te houden :???:
groetjes Sharon
Plaats reactie