Kat gaat alleen op de bak als ik er ben

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Kat gaat alleen op de bak als ik er ben

Bericht door Camoth »

Het valt mij op dat Coco alleen op de bak gaat als ik in de kamer ben.

In het begin toen ik naar mijn ouders ging liet ik haar thuis met een voerautomaat en als ik dan na meer dan 24 uur terugkwam, dan was haar bak nog brandschoon (maakte hem altijd schoon voor ik wegging). Zodra ik binnenkwam werd ik eerst begroet en vervolgens ging mevrouw direct naar de bak waar ze moest plassen en poepen... Dit was elke keer zo.
Met eten gaat het hetzelfde. Ze eet alleen als ik in de kamer ben. Ik gaf haar vaak meteen een bakje eten als ik thuis kwam, maar moest dan nog een paar keer heen en weer naar de auto lopen om alle spullen te pakken. Dan wachtte ze elke keer tot ik weer binnen was, nam een paar hapjes en zodra ik weer de deur uitging hield ze weer op met eten.

Nu merk ik dat ze dat ook bij mijn ouders doet. Daar had ik haar laatst s'ochtends gebracht en was de rest van de dag weg. Ze had toen al heel lang niets op haar bak gedaan (thuis ook niet). Toen ik terugkwam s'nachts was het weer hetzelfde liedje: ik werd begroet en mevrouw ging direct op de bak.

Dit vind ik wel een probleem, want als ik dus ooit voor langere tijd weg zou zijn ben ik bang dat ze het blijft ophouden... Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.

(Overigens ga ik niet op vakantie ofzo, dus voorlopig is het nog geen punt, maar voor de toekomst)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Reenqui
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2009 03:49

Re: Kat gaat alleen op de bak als ik er ben

Bericht door Reenqui »

Hmmm ja, kan je geen antwoord geven maar kan me voorstellen dat het in de toekomst problemen kan gaan geven.
Groetjes Geana,
Pluis,Quinten en Noa
Gebruikersavatar
Platvoet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 jun 2009 16:45
Locatie: Breda

Re: Kat gaat alleen op de bak als ik er ben

Bericht door Platvoet »

Ik hoop dat iemand nog raad weet want ik zou ook niet weten wat je zou moeten doen. :???:
Volgens mij is Coco heel afhankelijk van jou of niet?
Poes op mijn schoot, ik begin braaf met aaien. Zo zet je hem AAN.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat gaat alleen op de bak als ik er ben

Bericht door Cari »

Coco hangt vreselijk aan je. Zo te horen, zet ze zichzelf gewoon op 'pauze' als jij er niet bent :-( .
Dat zal inderdaad best eens problemen kunnen geven, als je langer weggaat. Dat vind ik nou zo triest van een kat alleen. Nou kan ik je wel gaan aanraden er een bij te nemen, maar het is heel goed mogelijk dat Coco dat vreselijk zou vinden (die kans is heel groot als ze al lang alleen is).
Ideetje:
Zou het mogelijk zijn voor jou om een aantal dagen samen met Coco bij je ouders in te trekken, zodat ze hun ook als 'baasjes' gaat zien? Je ouders zouden haar dan moeten voeren en veel aandacht geven en jij zou het moeten afbouwen. Dan wordt het huis van je ouders een 2e thuis voor haar en zou ze daar in de vakanties heen kunnen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kat gaat alleen op de bak als ik er ben

Bericht door Camoth »

Bedankt voor het meedenken.

Ze gaat nu elk weekend al mee en in de zomer waarschijnlijk een week of 2/3 achter mekaar (met mij erbij) omdat ik dan op mijn vader's kantoor ga werken.
Het probleem is alleen dat ze daar 90% van de dag op mijn oude slaapkamer zit, omdat mijn ouders ook een kat hebben. Laatst stond die kat alleen maar voor de slaapkamer deur (ze konden elkaar niet zien) en toen begon ze al te blazen en te "gillen" :???:
Ik zou dolgraag nog een kat willen, maar Coco trekt dat echt niet. In het asiel zag ik dat ook al. Daar was ze helemaal kaal bij haar achterpootjes en buik van de stress en kon je haar amper aaien want dan haalde ze direct uit.

En ze hangt inderdaad heel erg aan mij. Ze volgt me overal door het huis. Als ik wegga wacht ze bij de voordeur op de stoel tot ik terugkom... Zo raar hoe snel zoiets kan ontstaan, ze is al 9 en ik heb haar pas 2 maandjes.

edit: overigens blaast ze ook naar mijn ouders en mijn zusje... Mijn vader mag haar niet aaien en mijn zusje mag haar met moeite aaien, maar absoluut niet optillen.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat gaat alleen op de bak als ik er ben

Bericht door Umimeis »

Ja, Flea loopt zelfs een klein stukje mee naar de supermarkt hahaha aan het einde vd straat haakt ie af.
En als hij buiten is en mij hoort weggaan, dan miauwd hij de hele buurt bij elkaar.


Coco is wat eenkennig, misschien helpt het dat je vader en zusje vaker langskomen, dan leert ze hun beter kennen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kat gaat alleen op de bak als ik er ben

Bericht door Camoth »

Nou, ik krijg hier wel redelijk wat vrienden over de vloer. Die vinden haar allemaal in het begin heel schattig en willen haar aaien. Van sommigen laat ze het eventjes toe (vooral van vrouwen) en na vijf minuutjes gaat ze in een hoekje aan de andere kant van mijn appartement zitten en komt er pas uit als ze snoepjes kan krijgen of de persoon in kwestie vertrokken is.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat gaat alleen op de bak als ik er ben

Bericht door Umimeis »

Hmmm vreemd, misschien houdt ze er toch niet zoveel van als er te veel en te vaak mensen over de vloer komen......

Ik zou haar gewoon met rust laten dan en haar eigen gang laten gaan. En gewoon accepteren dat ze zo is.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kat gaat alleen op de bak als ik er ben

Bericht door Camoth »

Ja inderdaad. Ik zeg meestal tegen mensen: "geef haar maar een aaitje en laat haar daarna maar een beetje haar eigen gang gaan. Misschien komt ze vanzelf naar je toe." Alleen doet ze dat dus nooit :-P
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat gaat alleen op de bak als ik er ben

Bericht door Umimeis »

Hihi een bescheiden katje, ze houdt gewoon niet van de aandacht.
Flea ook niet zo,maar die wacht eerst af.
Wel is het zo dat als bepaalde mensen (vrienden en m'n ouders) hier vaker geweest zijn, dat hij ze wel naar ze toe gaat als ze eenmaal al een tijdje hier op de bank zitten.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat gaat alleen op de bak als ik er ben

Bericht door Cari »

Arme Coco.....zo verlegen en zo alleen..... Jij bent alles voor haar en zonder jou is het leven voor haar gewoon niet leuk. Coco heeft waarschijnlijk ook haar hele leven als enig dier bij iemand alleen geleefd?
Als ze wat vaker bij je ouders komt en je ouders en zusje (vooral je zusje ;-) )ook regelmatig op jouw oude slaapkamertje bij haar gaan zitten, zal ze hun ook wel gaan accepteren. Maar het zal even tijd kosten. In de tussentijd gewooon lekker haar gang laten gaan en laat eventuele visite haar paaien met lekkere hapjes ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kat gaat alleen op de bak als ik er ben

Bericht door Camoth »

Nou, echt alleen is ze niet. Ik ben momenteel bezig met onderzoek voor m'n bachelorscriptie, dus ik ben hoogstens 4 uurtjes per week weg ;-) Daarom dacht ik ook aan een kitten erbij, want ik heb de komende maanden alle tijd, maarja... Coco is al 9 en vermoedelijk inderdaad altijd enigst katje geweest. Daarbij denk ik ook dat haar vorige baasje haar weinig aandacht gaf, want ze snapt geen enkel kattenspelletje. Hengels, balletjes, muizen, kattenkruid, zelfs opwindmuisjes... doet haar allemaal niets. Ze kijkt ernaar van: ja? En nou? Alleen de lasermuis vind ze geweldig.
Daarbij bedelt ze ook vreselijk als ik aan het eten ben of aan het koken ben, dat ben ik af aan het leren, maar het gaat moeizaam.

We zien wel waar het schip strand. En inderdaad, iedereen die hier binnenkomt krijgt van mij direct een kattensnoepje in de handen geduwt. Dan komt Coco als een bezetene aanstormen, grijpt het snoepje, rent naar een hoek en gaat het daar oppeuzelen :lol:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Plaats reactie