# Heeft de kleinste van het nest extra verzorging nodig?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

# Heeft de kleinste van het nest extra verzorging nodig?

Bericht door sKatje »

Hallo,
ik heb twee kittens (bijna negen weken), en ééntje ervan is altijd het kleinste van het nest geweest. Ze is kleiner, pluiziger, en ziet er echt nog uit als een babytje... Bij het andere kitten zijn de oogjes al van kleur veranderd, maar bij de eerste zijn ze nog steeds blauw.

Moet ik iets speciaals doen voor het 'achterblijvertje'? Ze eet goed, drinkt goed en gedraagt zich normaal (iets minder speels en avontuurlijk dan de andere, en veel aanhankelijker) voor de rest. Of zal ze gewoon met alles wat later zijn?
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Ik kan niet echt een tip geven, maar ik moet wel zeggen dat Linus volgens mij ook een achterblijvertje is. Hij wilde toen hij 8 weken was geen brokjes eten, maar alleen pap. Nu is hij ook nog steeds veel kleiner dan Lynx. Lynx weegt 5,5 kilo, en Linus 5 (of iets minder, onze weegschaal is niet zo precies). Hij ziet er ook nog veel kittenachtiger uit en hij voelt ook zwakker aan dan Lynx, Lynx is heel sterk, je voelt echt zijn spieren. Maar verder gaat het ook goed met Linus, hij speelt heel graag en is verder niet ziek.
Als je echt bezorgd bent, zou ik even langs de dierenarts gaan.
I will not pretend
I will not put on a smile
I will not say I'm all right for you
When all I wanted was to be good
To do everything in truth
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja ik had het daar laatst met Emma nog over en als een kitten een achterstand heeft opgelopen ergens haalt hij dat niet zomaar meer in. Dus waarschijnlijk zal het gewoon altijd een kleintje blijven.
Zolang je maar ziet dat er wel vooruitgang en groei inzit en je kitten gewoon eet/drinkt en speelt zal het wel goed zitten :wink:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hier is 1 kitten van het nest (5 stuks) ook nog steeds erg klein. Hij eet wel ontzettend goed en is eenechte vreetzak. Maar goed, hijblijft klein en iel. Wat je wel kan doen is speciale kittenmelk voorschotelenals extraatje.Dit is niet alleen lekker, maar ook gezond.
Vraag het anders even bij de dierenwinkel!

Groetjes, Muis
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Ik heb het gevraagd in de dierenwinkel, en daar zeiden ze dat als ze goed eet en drinkt je niet echt iets speciaals moet doen. Eventueel wat extra vitamines of zo geven, maar dat is niet echt nodig.
Gesloten