Kitten inenten?

Voor alle vragen over de jaarlijkse cocktail, andere inentingen, entstoffen en de bijwerkingen van inentingen.
evelien28
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:23

Kitten inenten?

Bericht door evelien28 »

Hallo allemaal, ik ben sinds een weekje in het bezit van 2 hele lieve kittens. (ze zijn nu 9 weken) Het worden huiskatjes die heel af en toe naar buiten gaan. Wat kunnen jullie adviseren wat betreft inentingen. ik hoor van sommige dat het niet hoeft en een ander zegt weer dat het echt moet..Alvast bedankt voor de tips
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kitten inenten?

Bericht door Boomer »

Sommige mensen zijn tegen enten. Ik zou zeker de kitten entingen wel geven.
Daarna kan je zelf besluiten wat je met de jaarlijkse entingen doet.
Laatst gewijzigd door Boomer op 25 mei 2009 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kitten inenten?

Bericht door lievelijn »

ik zeg enten!!!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kitten inenten?

Bericht door JLC »

Ik denk dat inenten het beste is, vooral als ze straks buiten komen. Als je katten binnenkatten worden, dan kun je wellicht overwegen om ze daarna niet jaarlijks te enten.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Kitten inenten?

Bericht door Seemy »

Gewoon enten! Krijg je geen spijt van hoor ;-)

Wij hebben ook een binnenkat. Wel ingeent, en toevallig vandaag weer de jaarlijkse enting gehad en een spuitje tegen kennelhoest. Hij moet dit hebben omdat hij aankomende zomer naar een kattenpension gaat.
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kitten inenten?

Bericht door Umimeis »

Je moet ze echtwel inenten! Ik ga mijn kat ook elk jaar inenten (en toekomstige kitten). Ik wil niet dat ze als ze kat of niesziekte oplopen, en dat ze er dan dood aan gaan.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
robijntje
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 dec 2008 16:21

Re: Kitten inenten?

Bericht door robijntje »

INENTEN!!!!!! :butterfly: :butterfly: Ook binnenkatten kunnen namelijk ziekten oplopen.
Wij mensen kunnen bijvoorbeeld ook ziekten mee naar binnen nemen.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kitten inenten?

Bericht door rieneke »

je moet in ieder geval de kittenentingen geven.
persoonlijk ent ik daarna niet meer.
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Kitten inenten?

Bericht door Biny »

Dan heb ik ook een vraagje; gewoon puur nieuwsgierigheid.
Wij krijgen binnenkort ook een kitten, misschien twee.
De inenting die ze als kitten krijgen, is die hetzelfde als de entingen die ze daarna jaarlijks krijgen?
Want als ze als kitten wel ingeënt worden maar de jaren daaropvolgend niet meer persé, dan zijn ze ook niet beschermd, behalve dat eerste jaar, toch?
Als je ze de jaren eropvolgend niet meer gaat enten, waarom dan wel als kitten, als dat in principe dezelfde enting is? Ik bedoel, waarom moeten ze het eerste jaar dan wel beschermd zijn en daarna niet meer..? Want als het echt een soort basisenting zou zijn, die bescherming blijft bieden, dan zou je hem niet hoeven te herhalen.. toch?
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kitten inenten?

Bericht door rieneke »

de kittenentingen zijn de basisentingen, en noodzakelijk.
net zoals we allemaal als kind zijn geent.
sinds kort adviseert nobivac (de producent van het vaccin) de enting tegen kattenziekte om de 3 jaar te herhalen.
onderzoek heeft echter aangetoond, dat ook na 7 jaar de titers hoog genoeg zijn om bescherming te bieden.
wat niesziekte betreft, dat zie ik een beetje als een griepprik, die een half jaar bescherming biedt, en lang niet tegen alle variaties van niesziekte.

wat mij ook weerhoudt vaker te enten, zijn de adjuvantia die je gratis bij het vaccin meekrijgt, en kankerverwekkend kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kitten inenten?

Bericht door Boomer »

Bij ons hebben ze ook alleen de kitten entingen gekregen. Zo idem mijn hond met puppy entingen.
Mijn vorige kat was drager van niesziekte wat op latere leeftijd eruit kwam. Ondanks dat hij altijd geent was.
Het geeft dus geen garantie dat ze het nooit krijgen en eens niesziekte dan ben je altijd drager.
Het WHGDierenartsen zegt nu ook dat 1x per 3 jaar voldoende is om te enten tegen niesziekte samen met de kattenziekte.
Als je kat niesziekte krijgt en je bent er VROEG bij dan zijn er ook zat andere medicijnen die helpen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kitten inenten?

Bericht door Uumie »

Ik zou kittens sowieso enten. Daarna kun je altijd nog beslissen om de jaarlijkse entingen niet te doen. De katten van mijn ouders hebben alleen de eerste keer entingen gehad en zijn daarna nooit meer ziek geweest. Een enting garandeert helaas nooit dat je kat nooit meer die ziekte krijgt. Morisson is nu 6 en keurig elk jaar geënt door zijn vorige baasjes, maar heeft nu toch niesziekte. Het kan dus alle kanten op!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Kitten inenten?

Bericht door Biny »

Oké, dus het is in principe niet eens zo dat ze dan 'veilig' zijn. Maar die 'jaarlijkse' enting mag dus ook om de 3 jaar (zo duur zijn ze niet, maar toch..)
Ik had een DA gemaild, hoe duur de kittenenting is, toen kreeg ik terug 37 euro. Maar moet ik dan met 9wk 37 euro betalen en met 12 week weer, dus 74 euro of zijn ze alletwee samen 37.. neem aan dat dat vast niet zo zal zijn..
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kitten inenten?

Bericht door Cari »

Ik vrees € 37 per keer :-( . Dat is ook een goede reden om ze niet elk jaar te laten enten :smile: Het is heel makkelijk geld verdienen voor een dierenarts 8-)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
nes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 mei 2009 22:45

Re: Kitten inenten?

Bericht door nes »

omdat ik binnenkort ook twee kittens heb, ben ik gaan informeren over de inentingen.
Deze entingen zijn zowiezo noodzakelijk. De prijzen liggen wel verschillend per DA. Je
zou ze eventueel kunnen bellen om te kijken welke de goedkoopste is. De DA waar
ik nu naar toe zal gaan met mijn kittens geeft ook korting omdat ik twee kittens heb.
Dus altijd handig om dat na te vragen..
Plaats reactie