Mijn moederpoes valt ineens mijn andere kater aan

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Pekster
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2009 13:53

Mijn moederpoes valt ineens mijn andere kater aan

Bericht door Pekster »

Ik heb een moederpoes met 5 kittens van 5 weken oud, sinds enkele dagen valt zij ineens mijn kater aan.
Ik heb niet het idee dat hij iets met haar kittens heeft gedaan.
Het is niet alleen als hij in de buurt komt dat ze aanvalt, maar hij mag geeneens meer in huis of de tuin komen van haar .
Zou dit iets met haar kittens te maken hebben, en wat zou ik hier mee kunnen doen .
Want ik ben bang dat mijn kater dit niet langer vol houd en en dan een ander huisje gaat zoeken .

Grts Peggy ;-)
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Mijn moederpoes valt ineens mijn andere kater aan

Bericht door beestenbende »

Tsja op zich is het van de moederpoes logisch, zij probeert haar jongen te beschermen. Ben bang dat er niets anders op zit dan ze uit elkaar houden en het liefst de kater op een andere kamer te zetten,maar lastig is dit wel natuurlijk.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mijn moederpoes valt ineens mijn andere kater aan

Bericht door Cari »

Het is inderdaad helaas volkomen normaal gedrag van de moederpoes. Je kan er alleen maar voor zorgen dat ze zo min mogelijk contact hebben tot de kittens de deur uit zijn of dermate oud dat de beschermingsdrift van de moeder afneemt. Daarna zal ze hem wel weer accepteren, maar je moet dus even geduld hebben. Geef de kater intussen wel veel aandacht, anders houdt hij 't inderdaad misschien voor gezien ;-)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie