Gebroken poot

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
kaaaatjuh
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:16

Gebroken poot

Bericht door kaaaatjuh »

Hallo...

3 weken geleden is mijn kat Dingus aangereden/ getrapt. Ik weet het niet precies het enige dat ik weet is dat hij s'ochtens jankend voor mijn slaapkamer deur lag. Toen ik m op tilde schreeuwde hij het uit. Ik heb m in een handdoek gerold en ben naar de d a gefietst. Ze hebben zn poot gespalkt en heeft 3 weken in een bench gezeten. Nu is de spalk eraf en had ie een verbandje om. De dierenarts zei dat hij een paar kleine smetwondjes had door de spalk. Thuisgekomen van de vebandwisseling werd dingus helemaal gek van de pijn en de jeuk. De breuk is genezen maar zijn vacht is bijna helemaal weggerot. Hij heeft over zn hele achterpoot openwonden. Wat kan ik hier in godsnaam aan doen. Ik heb m al een korf gemaakt voor om zijn riempje zodat hij niet aan zijn poot kan likken. Maar doe ik hier goed aan? Zijn er nog andere manieren om de wonden sneller te laten genezen?
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Gebroken poot!!

Bericht door Leonie89 »

kun je hem niet zo'n kap om doen van de dierenarts? ik zou sowieso trouwens even terug gaan naar de dierenarts, want het klinkt niet goed..
Gebruikersavatar
Hilde_72
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 19:22
Locatie: Emmeloord

Re: Gebroken poot!!

Bericht door Hilde_72 »

De zelfgemaakte korf is zeker een goede tijdelijke oplossing, maar als ik jou was zou ik morgen wel even de dierenarts bellen! Hij kan je vast adviseren wat je hieraan moet doen, want dit klinkt inderdaad niet goed.
Sterkte voor Dingus!
Groetjes, Hilde
Otto (2,5) en Tessa (3)


A home without a cat, is just a house.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Gebroken poot!!

Bericht door Boomer »

Je kan bij de DA een zalfje halen voor de wondjes. Je kan ook calendula zalf proberen, maar dan moeten het geen diepe wondjes zijn. Calendula verzacht.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Plaats reactie