Wat heeft Guus aan zijn ogen?

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Wat heeft Guus aan zijn ogen?

Bericht door beestenbende »

Guus heeft sinds wij hem ca 11 maanden geleden hebben gekregen last van zijn ogen. Hij heeft al diverse kuren gehad, maar niets slaat aan. Daarnaast heeft de dierenarts laatst geconstateerd dat hij geen traanbuisjes heeft, waardoor al het vocht uit zijn ogen loopt. Hij deed een wit staafje met wat oranje in het oog, de bedoeling was dat de vloeistof dan groen, van uit zijn neus moest komen. Maar dit begeurde niet. We maken het schoon, maar er lijkt geen oplossing te zijn. Maar herkent iemand dit? ik zal een foto bijsluiten
Afbeelding
Afbeelding
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: wat heeft Guus aan zijn ogen?

Bericht door Admin »

Onz kat Neo heeft ook vaak traanoogjes en bruine troep in zijn binnenste ooghoeken. Bij hem kwam het oranje spul wel uit zijn neus dus de traanbuisjes waren gewoon open.
Dat een kat helemaal geen traanbuisjes heeft, heb ik nog niet eerder gehoord. Wel zijn ze vaak verstopt of te nauw. In beide gevallen kan de dierenarts daar wel iets aan doen, maar dat gaat niet zonder verdoving. Als er kans is op ontstekingen zou ik dat zelf wel overwegen. Als het dier er verder geen last van heeft, kun je volstaan met dagelijks schoonmaken met CleanOcular op een gaasje (bij de dierenarts verkrijgbaar) of oogdruppels/zalf om het oog te beschermen.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Plaats reactie