Kat met loopneus

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Bertje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2009 13:15

Kat met loopneus

Bericht door Bertje »

Regelmatig heeft onze 9 jaar oude kater Bertje een flinke snotbel. Verder lijkt hij niet ziek en ook niet verkouden en is nog redelijk speels. Wel vrij geregeld kots hij zijn eten uit. Verandering van voer geeft dan weer tijdelijk resultaat.
Gek genoeg heb ik (zijn baasje man,70 jaar) ook al lange tijd last van een loopneus. Ook niet ziek of verkouden en nog redelijk actief en eet goed. Door KNO geen afwijkingen gevonden. Nou is de vraag is er verband tussen deze patienten? M.a.w wie heeft wie wellicht besmet met welk virus of anderszins.
H.gr. Hans
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kat met loopneus

Bericht door Uumie »

Hoi Hans,
Ik weet eigenlijk niet of een verkoudheid door mens op kat of andersom overgedragen kan zijn. Ik heb soms ook dezelfde klachten als mijn katten, maar wellicht is dat gewoon toeval? Misschien is een bezoek aan de dierenarts toch wel een idee, waarschijnlijk is de snotneus van Bertje dan verleden tijd. Het kan het begin zijn van niesziekte en dat kan wel gevaarlijk zijn.
Groetjes,
Chloé
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kat met loopneus

Bericht door rieneke »

ik denk dat bertje chronisch niesziek is.
zolang je z'n weerstand een beetje op peil houdt, kan dat niet veel kwaad.
er is verder geen verband met menselijke verkoudheid.
wel zou ik eens een bloedonderzoek laten doen naar de nierfunctie ivm het vele braken.
Plaats reactie