op reis met poes

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
guust
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2009 23:25

op reis met poes

Bericht door guust »

Hallo,
Ik ben Miek en onze poes is Guust.Hij is een (gecastreerde) kater van 10 jaar en is heel erg aanhankelijk.
Beroepshalve moeten mijn man en ik tijdens de zomerperiode heel veel reizen en besloten daarom een busje te kopen en in te richten als camper.
We willen uiteraard onze Guust meenemen.Volgende week komt de dierenarts voor de nodige inentingen en papieren maar hoe kan ik het wennen aan het reizen en de camper zo aangenaam mogelijk maken voor onze poezel?
Guust is een appartementkat en niet bepaald een held.
Heeft iemand daar ervaring mee ervaring of tips?
Alvast een spinnend kopje van Guust ;-)
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: op reis met poes

Bericht door Katrin »

Ik zou hem nu alvast laten wennen door korte ritjes met hem te maken.
En een goede halsband met lijn kopen zodat hij ook buiten kan zijn, zonder dat je je zorgen hoeft te maken dat hij ontsnapt.
Ik zou er echt de tijd voor nemen, een 10 jarige kat went er slechter aan dan een jong kitten.
Zeker in het begin zou ik hem in een kooitje houden, je moet er niet aan denken dat hij onder je rempedaal ligt zodat je niet kan remmen, of dat hij zo bang is dat hij zijn nagels in jullie zet terwijl je moet rijden.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: op reis met poes

Bericht door beestenbende »

oef, ik denk dat het wel moeilijk word om een kat op deze leefijd hieraan te laten wennen. Inderdaad oefenen en kijken hoe die erop reageert, maar kan me ook voorstellen dat hij wagenziek wordt, omdat hij het niet gewend is. Een grote reismand/bench voor de veiligheid is zeker aan te raden. Maar huisdieren en veel reizen lijkt me zo wie zo een lastige situatie hoor, succes.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
guust
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2009 23:25

Re: op reis met poes

Bericht door guust »

Hallo,
bedankt voor jullie reacties.
Zaterdag ben ik gaan shoppen in een dierenspeciaalzaak. Ik kocht een halstertje want dat vind ik toch veiliger dan een halsbandje.O ja Guust deed mij probleemloos zijn halsbandje omdoen en de leiband vind hij superleuk. We zijn gaan wandelen in de gang (we wonen in een appartement) en je schiet dus geen millimeter op wanthij heeft heelveelwerkomalles temarkeren metkopjes.
Ik kocht ook een grote reiskooi met een "open"dak,er zijn wel tralietjes maar hij kan ons goed zien.
Verder kocht ik een draagzak.Die dingen zijn gemaakt voor héél kleine hondjes en wij hebben een héél grote kat.Morgen maak ikeen tas op zijn maat en met een systeem dat je zijn halsterje kan bevestigen. Zo kan ik hem dicht bij mij houden terwijl we rijden (mijn man rijdt)
We kochten een busje dat we zelf zullen inrichten en eerst maken we een kattenplaats. Een plek waar hij zich ook kan wegstoppen en metheel veel vertrouwde geuren en spulletjes.
We zullen hem op zijn ritme laten wennen en zeker niets forceren.
Ikkocht ook een grote doos kattesnoepjes en een familiepak aardbeiyohurt (daar is ie dol op)
Ik hou jullie op de hoogte
Groetjes van Miek en Guust
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: op reis met poes

Bericht door beestenbende »

ah aan goede voorbereiding geen gebrek, succes!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Plaats reactie