Ari houden?

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Ari houden?

Bericht door Uumie »

Mijn kat James slikt ook tolfedine vanwege zijn blaasontsteking, maar ik merk ook niet dat hij er lusteloos van wordt. :???: Ik ben erg benieuwd hoe het nu met Ari is, gaat het al wat beter? Veel sterkte!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ari houden?

Bericht door evaleeuw »

De medicatie is nu gestopt en heeft niets uitgehaald. Gisteren begonnen met Runderhart en er ook de volgende ochtend weer mee opgehouden. Ari eet het niet, ze is constant aan het zeuren, overal vind ik stukjes runderhart (ze speelt ermee),het hele huis stinkt... Morgen maar even bellen met de DA of er een alternatief is...
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ari houden?

Bericht door evaleeuw »

Sorry dubbelpost!

Vergat nog te zeggen dat een vriendin van mijn schoonzusje zelf DA is en een second opinion gaat doen op Ari, misschien dat zij een idee heeft.
Laatst gewijzigd door Admin op 10 mei 2009 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Post niet dubbel, maar klik op WIJZIG in je laatste bericht ajb
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Ari houden?

Bericht door Uumie »

Hoe is het nu met Ari? Heeft hij al een second opinion gehad?
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Ari houden?

Bericht door Kattenbella »

Eva, wat vervelend! Voel je iets voor het voeren van Carnibest?
Ik merk trouwens ook dat mijn katten sinds ik dit voer huidklachten hebben. Alles moet het lijf uit en het is ook vlooientijd ;-)
Het lijkt mij toch dat er echt iets aan de hand is met Ari, maar wat?
Ze moeten ontzettend wennen aan verse dingen, want daar zitten geen geurstoffen in.

Laat je weten hoe het gaat?
Laatst gewijzigd door Kattenbella op 18 mei 2009 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Ari houden?

Bericht door Cari »

Ik lees net je verhaal Eva, wat vervelend allemaal.
Gelukkig word je wel serieus genomen door de da. Ik zou wel ook een bloedtest laten doen, dat zegt best veel. Als een kat agressief wordt en/of zich terugtrekt, is dat meestal een teken dat er iets lichamelijk niet in orde is. Is er ook al getest of ze misschien doof is? Of iets aan haar ogen mankeert? Dat zou ook schrikachtig gedrag en agressie kunnen verklaren.
Ik hoop dat er wat uit de onderzoeken komt en geef niet te snel op hè? Je bent een goede kattenmama en die gaan tot het uiterste ;-)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Ari houden?

Bericht door Biny »

Jeetje wat een verhaal zeg, ben wel benieuwd hoe het nu met Ari is!
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ari houden?

Bericht door evaleeuw »

Hey mensen!

Weer erg lang geleden :roll: Met Ari gaat het beter en eigenlijk hebben alle ideetjes van de DA niet geholpen. Pijnstilling hielp niet, Runderhart at ze niet (gekookt, ongekookt, gemengd met eigen voer, niks nada :-( ) en aan zware medicijnen ga ik niet beginnen. Ari mag nu op het dakterras en is daar erg blij mee. Ook zijn wij een paar dagen weggeweest en heeft mijn schoonzusje opgepast. Ari was niet zo blij met de komst van zussie maar was des te blijer dat wij er weer waren. Ik mag haar aaien zonder gekrabt te worden en ook knort ze als ik haar knuffel. Mijn vriend, die normaal gesproken thuis werkt, is afgelopen week een weekje weggeweest en was ik alleen met haar. Ik moest elke dag gewoon werken en als ik thuis kwam hoorde ik Ari boven al mauwen dat ik er weer was. Ze leek echt vrolijk en genot van de aandacht die ze dan kreeg. :shock:

Nu denk ik dat we eigenlijk 'teveel' thuiszijn, dat we op haar lip zitten. Ik bedoel: het is toch wel frappant dat nu we weinig thuis zijn geweest Ari ineens een leuke kat geworden is? Nu moet ik zeggen dat ik haar nog niet helemaal vertrouw, visite kan ze hebben maar als ze weggaan haalt ze toch nog even snel uit :roll:

Carnibest... ik heb er inderdaad vaker over gehoord, misschien toch maar eens proberen!

Oja heel erg bedankt voor de lieve berichtjes! Het doet me goed ze te lezen.
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Ari houden?

Bericht door Cari »

Fijn dat het beter gaat met Ari! Misschien heb je wel gelijk dat jullie haar teveel op de lip zitten :???: Je zei eerder ook dat ze zich steeds meer van jullie afzonderde. Ik denk dat het dakterras ook een hele goeie zet is geweest. Ik weet verder niet hoe jullie normaal met haar omgaan, maar "teveel liefde" en daar bedoel ik mee teveel aandacht (gevraagd en ongevraagd) kan heel benauwend zijn voor sommige katten. Ik heb in het asiel eens een oosters korthaar meegemaakt die zich een beetje afzijdig hield, maar heel erg lief en knuffelig was als hij aandacht kreeg. Hij werd toen geplaats bij een stel dat helemaal verliefd op hem was.Heel zachtaardige mensen die de kat bedolven onder hun knuffeldrang. Een paar weken later werd de kat teruggebracht, omdat hij om onduidelijke redenen aanviel en ze hem niet meer vertrouwden. In het asiel was hij weer gewoon zoals wij hem kenden: lief.
Misschien is jullie situatie totaal anders,maar ik moest hier aan denken.. :smile: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie