lange vakantie: nu katten of wachten?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
RensenNancy
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2009 18:52

lange vakantie: nu katten of wachten?

Bericht door RensenNancy »

Hallo allemaal,

Leuk om hier op het forum te zijn, al veel nuttige dingen gelezen!

Mijn vriendin en ik zijn echte kattenliefhebbers en nu we samen een groot huis hebben, horen daar natuurlijk 2 van die knuffeltijgers bij.
Wij zijn ons goed aan het voorbereiden en ondertussen al een beetje rond aan het kijken en dan ben je natuurlijk meteen verliefd! We willen graag een setje, omdat we allebei de hele week werken overdag. Wij twijfelen nog of het 2 (britse korthaar) kittens moeten worden of 2 katten uit het asiel.

Ik wil jullie even de volgende vraag voorleggen die thuis veel discussie veroorzaakt: Is het beter om nu al katten te nemen; ik ben tijdelijk overdag thuis en kan dus goed toezien op het wennen van de katten. Aan de andere kant gaan we eind july een maand op vakantie. We zullen dan zorgen dat de katten te eten krijgen, maar we zijn er zelf dan natuurlijk vrij lang niet.

Na al katten en vast 3 maanden genieten, of wachten? En maakt het dan nog uit of je kittens of wat oudere katten neemt? Graag jullie tips en ervaringen!

Ciao, Rens en Nancy
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: lange vakantie: nu katten of wachten?

Bericht door Leonie89 »

allereerst super dat je katten gaat nemen!! een maand vind ik wel erg lang.. ik maak uit je verhaal op dat je voor kittens, of jonge katten wil gaan.. na drie maand zou ik die geen maand aan de oppas overlaten.. ik vind dat je zeker een paar maand bezig bent met het aanleren van regels en gewoonten in huis..
hoe moeilijk het ook is om je enthousiasme te bedwingen, ik zou afwachten tot na je vakantie.. ben je daarna nog even thuis? het is voor een nieuwe kat (en voor jezelf) fijn dat je iniedergeval de eerste week thuis bent of zo veel mogelijk.. zo wennen de katten aan jou aanwezigheid en aan de dingen die gebeuren in huis (geluiden en apparaten enz..)
shiva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 feb 2009 20:04

Re: lange vakantie: nu katten of wachten?

Bericht door shiva »

ik zou katten uit t asiel nemen, daar zitten veel lieve, leuke aanhankelijke katten die graag een nieuw huisje willen.
je moet er wel even tijd voor nemen om ze te laten wennen thuis
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: lange vakantie: nu katten of wachten?

Bericht door beestenbende »

Mijn advies is om ook nog even te wachten. 1 maand is inderdaad erg lang en zo lang kunnen britsekortharen én normale htk katten nu eenmaal niet, de kans op afwijkend en negatief gedrag wordt hier door vergroot, mijn inziens. En daarnaast vinden bijna alle raskatten snel een nieuw huis, terwijl er zoveel asielkatten zijn die ook op een huisje wachten...succes!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: lange vakantie: nu katten of wachten?

Bericht door Umimeis »

Ik zou wachten tot na de vakantie en 2 katten uit het asiel nemen, zodat die ook een kans krijgen op een fijn thuis.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: lange vakantie: nu katten of wachten?

Bericht door Seemy »

Ik zou ook zeker wachten tot na de vakantie,
en tuurlijk hebben er genoeg katten uit het asiel een nieuw huisje nodig, maar alls je verliefd bent op de britse korthaar dan gewoon doen hoor ;-)
:grin:
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: lange vakantie: nu katten of wachten?

Bericht door Cari »

Als je voor volwassen katten gaat, zou je ze m.i. al kunnen nemen. Het asiel heeft ook wel eens britse kortharen hoor en ook britse kortharen moeten wel eens herplaatst worden ;-) Als je kijkt op dierenasiels.com en je gaat zoeken op 'anders kortharig' , dan kom je er al een paar tegen.
Kittens moet je niet zolang alleen laten. Ze zitten in een fase waarin het goed fout kan gaan en dan kan je niet op tijd bijsturen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie