Ari houden?

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Ari houden?

Bericht door evaleeuw »

Hallo allemaal,

Al een hele tijd niet op het forum geweest.. met de volgende reden:

Het gaat niet goed met Ari, ik weet niet wat ik moet doen. Ari is zwaar agressief naar ons toe, naar vrienden en familie..
Ze krabt, blaast, bijt, grijpt je als je voorbij loopt. Wil niet aangehaald worden, valt mij aan in mijn slaap.. Een grote kattenliefhebster die ik persoonlijk ken gaf al aan dat er waarschijnlijk iets goed fout zit bij dit beestje, en dat het waarschijnlijk nooit meer over zal gaan. Ik houd zielsveel van Ari en heb al heel veel geprobeerd. Ik heb gefaald als kattenmoeder en weet niet wat ik moet doen.

Hopelijk heeft iemand een idee? Ik wil haar eigenlijk niet wegdoen maar ik ga eraan onderdoor.
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Ari houden?

Bericht door Uumie »

Heb je al kattengedragstherapie geprobeerd? Of een Feliway stekker? Zo ja, dan zou ik het ook niet weten... maar een gedragstherapeut kan wellicht nog hulp bieden?

Oh, en je hebt zeker niet gefaald als kattenmoeder. Uit je berichtje blijkt wel hoe erg je dit vindt, en ik denk dat je alles zou doen om Ari te helpen. :)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ari houden?

Bericht door evaleeuw »

Dat is ook zo! Ik heb echt alles voor haar over, maar heb het idee dat ze helemaal niet gelukkig is! Ze 'smakt' ook regelmatig, dit is toch een uiting van stress? of heb ik het mis?
Een kattengedragstherapeute klinkt vreemd maar ik ga eens op internet kijken, dankjewel!
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Ari houden?

Bericht door Uumie »

Er zijn een hoop mensen hier op het forum die meer weten over gedragstherapie, die kunnen je vast verder helpen. :) Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het schijnt in veel gevallen een goede oplossing te zijn.

Of dat smakken een uiting is van stress weet ik eigenlijk niet... heb er eerlijk gezegd ook nooit wat over gehoord. Ik hoop dat het goedkomt met Ari! Veel sterkte en succes!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Ari houden?

Bericht door Leonie89 »

he wat een naar bericht :(
heeft ze niet ergens pijn of zo? want ze was ze eerst niet? ik geloof niet dat ze zo ineens om kan slaan.. is ze langzaam dit gedrag gaan vertonen, of was hij vrij ineens? ik zou eerst een medische oorzaak uit sluiten en dan gedragstherapie overwegen..

en ik vind ook zeker niet dat ij gefaald hebt als kattenmoeder!! het feit dat je hier een berichtje plaatst voor hulp geeft al aan dat je heel erg om haar geeft en haar wil helpen!
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ari houden?

Bericht door evaleeuw »

Ari is altijd al een pittige dame geweest hoor maar het wordt van kwaad tot erger. Eerst alleen naar 'vreemden' daarna ook naar ons toe.. Morgen maar even bellen met de DA, misschien dat zij iets weten.. Of ze pijn heeft weet ik niet, ze mauwt niet meer ofzo, ik weet alleen dat ze niet gelukkig is! Ze is altijd op haar hoede en schrikt vaak van 'gewone' geluiden.
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Ari houden?

Bericht door rieneke »

smakken is meer een teken van misselijkheid dan van stress.
ik zou haar zeker zeker op korte termijn goed laten onderzoeken door je da.
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ari houden?

Bericht door evaleeuw »

Thanx! dat jullie me willen helpen meedenken! Helemaal omdat ik een hele tijd afwezig ben geweest!

lief
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Ari houden?

Bericht door daantje »

Ik denk ook dat je gewoon zo snel mogelijk met Ari naar de da moet gaan om haar goed te laten onderzoeken.
Overigens maakt het natuurlijk niets uit dat je een poosje niet geweest bent ;-) .

Ik ben wel heel benieuwd wat de dierenarts zegt. Sterkte en succes!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Ari houden?

Bericht door Kattenbella »

Alles, alles en alles laten bekijken! Jerry viel hier ook al een tijd de anderen aan en bleek ernstig blaasgruis te hebben. Als katten pijn hebben weten ze het ook niet anders te uiten.
Laat haar echt helemal nakijken. Bloedtesten alles vooradt je een beslissing neemt!

Sterkte!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ari houden?

Bericht door evaleeuw »

Vanmiddag wordt ze onderzocht door de DA, de assistente aan de andere kant van de lijn wist wie Ari is en gaf aan dat ze had gedacht dat Ari wel rustiger was geworden na de sterilisatie. Over dat smakken kon ze nog niet veel zeggen. We wachten af..
Tijdens het bellen kwam Ari de kamer is en ze zat zooo zielig te kijken, zo van; wat ga je nu doen?

Ik hoop dat het allemaal met een sisser afloopt en dat ze een gelukkige kat mag zijn.
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Ari houden?

Bericht door Uumie »

Ik ben benieuwd wat de dierenarts gaat zeggen, ik hoop dat het niks ernstigs is! Veel succes en hou ons op de hoogte ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ari houden?

Bericht door evaleeuw »

Nou, net terug van de DA: Niets lichamelijks te vinden, Ari krijgt nu pijnstilling om te zien of dat verschil maakt. Mocht ze nu binnen een week rustiger of aanhankelijker worden, kan het zijn dat er wel iets lichamelijks is en wordt er bloedonderzoek gedaan. Levert dit niet op dan gaat Ari voor een week op een dieet van RUNDERHART! (bleeeeeh), dit schijnt zeer neutraal voer te zijn en zo kan de DA een eventuele voedselallergie opsporen (weer dmv verandering in gedrag). Ook heb ik mijn hele verhaal mogen doen, dit gaat ze bepreken met de gedragsdeskundige. Aanstaande vrijdag moet ik bellen met de DA.
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Ari houden?

Bericht door Leonie89 »

nou ze pakken het wel goed aan als ik het zo lees :) laten we hopen dat er snel een oorzaak wordt gevonden..
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Ari houden?

Bericht door Uumie »

Nou, het klinkt in ieder geval alsof Ari op elke mogelijke manier geholpen wordt! :eclap: Hihi, runderhart... Ziet er inderdaad erg onsmakelijk uit, maar ja, voor je kat doe je alles. ;) Ik ben benieuwd hoe het afloopt en ik hoop van harte dat het goedkomt met hem.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Plaats reactie