Op kamers

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Isethis
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2009 21:04
Locatie: Limburg

Op kamers

Bericht door Isethis »

Ik heb eens wat rond zitten kijken, maar heb toch niet echt antwoord kunnen krijgen op mijn vraag. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik ga vanaf juli op kamers op een kamer van ongeveer 21 m2. En dan heb ik dus de vraag of ik daar een kat op kan houden.
Zou het liefste een katje uit het asiel halen.

Natuurlijk zorg ik voor genoeg speeltjes en bevestig ik planken aan de muur om op te klimmen. Ook wil ik graag een krabpaal en ben ik bereid genoeg aandacht aan hem te besteden. Dat is het probleem niet.

Mijn enige vraag is dus, kan ik een kat houden op 21 m2?

In ieder geval bedankt.

Isethis

P.S.- qua reizen, ben van plan om iedere 2 weken naar huis te gaan. Kat zou mee kunnen, anders een huisgenoot vragen
Laatst gewijzigd door Isethis op 25 apr 2009 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Op kamers, vraagje

Bericht door Muizenis »

Ja. Het is aan de kleine kant maar het kan wel. Wanneer je inderdaad zorgt dat de kat ook kan klimmen hoeft een kleinere ruimte geen belemmering te zijn maar het is absoluut niet ideaal!!!

Met een goede transporter kan je de kat in de weekeinden meenemen. Wanneer je een asielkat gaat nemen dan denk ik dat je het beste toch voor een jonkie kunt gaan. Je kunt de kat dan vanaf het begin aan reizen laten wennen. Met een oudere kat zou dit op problemen uit kunnen lopen.

Voordat je er aan begint informeer dan wel of je huisgenoten A; tegen katten kunnen en B; of ze wel zin hebben om af en toe op jouw kat te passen!

Groetties!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Op kamers, vraagje

Bericht door Camoth »

Ik heb zelf een kat uit het asiel gehaald drie weken geleden en ik woon in 20m2.
Mijn poes heeft het hier prima naar d'r zin. Ze is wat ouder en heeft dus weinig ren en speel ruimte nodig. Daarbij is ook niet speels en houdt meer van de hele dag lekker ergens liggen soezen en slapen. Dus als je een oudere kat uit het asiel haalt (vanaf 7 jaar ongeveer) die niet heel speels of druk is, zie ik het probleem niet hoor.
Daarbij is er in het begin met mijn kat ook wat gesleep geweest (moest naar de dierenarts en heeft een nachtje met mij bij mijn ouders geslapen). Dat vond ze allemaal prima. Dus als de kat uit het asiel het gewent is om een beetje te reizen lijkt het mij ook niet zo'n issue.

Als je overigens 1 nachtje weg bent kan je een voermachine kopen. Ik ga elk weekend 1 nacht naar mijn ouders toe en dan krijgt mijn kat haar voer via zo'n automaat. Als ik terug kom ligt ze meestal te slapen op een stoel bij de voordeur. Niks aan het handje dus.

Maar het hangt erg van de kat af. Een kitten zou ik in ieder geval niet aanraden in zo'n kleine ruimte. Maar ik ken hier studenten die wel hun kat van kitten af aan hebben. Die klagen regelmatig dat ze gek worden van het nachtelijk heen en weer rennen en gespeel van de kat ;)

Lang verhaal, conclusie: het kan wel naar mijn mening.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Op kamers, vraagje

Bericht door Umimeis »

Ik woon ook in een klein appartementje met 1 slaapkamer, zolder, badkamer, woonkamer met openkeuken, dus het kan wel.
En ik heb een brokkenen een water resevoir voor m'n kat, dan hoef ik niet elke dag brokken bij te vullen. Water ververs ik wel regelmatig. Deze bakken zijn inderdaad vooral heel handig als je 1 of meerder nachten weg bent. Verder geef ik 2x per dag een klein beetje natvoer. En m'n kat heeft ook genoeg te spelen.
Een oude kartonnen doos is heel populair, muisjes met kattenkruid en de krabpaal, doen het ook goed.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Isethis
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2009 21:04
Locatie: Limburg

Re: Op kamers, vraagje

Bericht door Isethis »

In ieder geval hartstikke bedankt voor jullie antwoorden.

Maar nou heb ik dus nog een vraagje. Ik wil dus 1 kat, is het dan slimmer om een kater of een poes te nemen. Heb ergens gelezen dat katers zoiezo meer solidair zijn, dan lijkt mij dat die er beter tegen kunnen. Natuurlijk hangt het ook af van de kat zelf, niet een is hetzelfde.

xx Isethis
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Op kamers, vraagje

Bericht door Camoth »

Ik heb een poes, maar ik denk eigenlijk niet dat het veel uitmaakt.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
shiva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 feb 2009 20:04

Re: Op kamers, vraagje

Bericht door shiva »

ik heb ook een poes, heel aanhankelijk en knuffelig, mijn vorige kater was meer op zichzelf, maar volgens mij maak t niet uit hoor. lig aan t karakter v dier
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Op kamers, vraagje

Bericht door Uumie »

Het ligt inderdaad niet aan geslacht, mijn ouders hebben 3 enorm aanhankelijke poezen (eentje wat minder), en mijn vriend en ik hebben één heel aanhankelijke kater en een kater die wat meer op zichzelf is.

Ik ben het eens met de anderen dat het wel kan, mits je de ruimte aantrekkelijk maakt voor de kat. Zorg inderdaad voor genoeg speelruimte en hoge plekjes. :) Wij wonen met 2 vrij grote katten op 50 vierkante meter, en dat gaat prima (gelukkig). Verder zou een wat oudere kat inderdaad ideaal zijn, omdat die niet meer zo veel ruimte nodig hebben en vaak lekker liggen te luieren.

Veel plezier en succes ermee!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Plaats reactie