Praten katten tegen elkaar?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Praten katten tegen elkaar?

Bericht door Uumie »

Ik word echt gek van de hoeveelheid topics die ik de laatste tijd open, maar ik vraag me al een tijdje iets af waarop ik geen antwoord kan vinden.

Praten katten tegen elkaar? George en James maken vaak een aantal rare geluidjes zodra ze elkaar zien of willen spelen ofzo. Het klinkt heel blij, een beetje zo 'prrrr', maar dan heel hoog. Bijna als een soort spinnen, alleen dan veel harder en echt vanuit de keel heb ik het idee. Is dat praten, of wat heeft dit te betekenen? Vind het wel komisch. Als dat praten is vraag ik me toch echt af wat ze elkaar toch te vertellen hebben, want het gaat de hele dag door! :lol:
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Praten katten tegen elkaar?

Bericht door Katrin »

Nou ja praten zoals wij dat doen zal het niet zijn, maar ik denk dat ze door de geluiden die ze maken duidelijk kunnen maken wat ze bedoelen.
Als ze blazen of grommen is het duidelijk, kom niet in mijn buurt.
Toen hier een echte kater rondliep in de tuin, maakte die ook geluidjes, vast bedoeld om mijn poes te lokken, klonk echt heel lief.
Mijn Tommie heeft een heel scala aan verschillende mauwtjes en geluidjes, kan daar best wel uit opmaken wat hij wil.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Praten katten tegen elkaar?

Bericht door Boomer »

Katten praten heel veel via hun lichaamstaal
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
rav12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 jan 2009 22:50

Re: Praten katten tegen elkaar?

Bericht door rav12 »

Mijn katten miauwen nooit naar elkaar, wel naar mensen. Alleen als ze stoeien/vechten hoor je er soms één die het uitschreeuwt...
Gebruikersavatar
moppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 nov 2008 08:17

Re: Praten katten tegen elkaar?

Bericht door moppie »

herkenbaar :grin: onze tijger "praat"ook , ook een soort van prrrr geluidje , dit doet ie met name tegen mijn om duidelijk te maken dat ik de deur voor hem open moet doen als meneer naar boven wil ( als dat niet snel genoeg gaat gaat ie hem proberen zelf open te maken ( wat niet lukt ) dan slaat dat prrrr geluid om in hard gemauw , met andere woorden dat ik is op moet schieten ;-)
hoor tony en tijger ook wel eens tegen elkaar prrrr , vooral onze tijger naar tony op momenten dat ie onze tony niet meteen ergens ziet zitten ( heb dan echt het idee dat ie hem aan het roepen/zoeken is hoor :-o
e4n als ozne tijger iets wil en ik praat er tegen terug ( ja ik babbel wel tegen mijn katten misschien een beetje raar :oops: ) dan heb ik ook het idee dat ie daarop reageert hij veranderd dan van toonsoort haha , net alsof ik een heel gesprek met hem voer :grin:
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Praten katten tegen elkaar?

Bericht door Maartje »

haha ja dat babbelen met elkaar (is niet raar hoor als je tegen de katten praat :) ) soms als ik op de computerkamer zit (daar mogen ze niet komen) staat Luca voor de deur geluidjes te maken en inderdaad als er niet gereageerd wordt dan gaat het over in miauw maar dat klinkt echt alsof er iets aan de hand is maar daar trap ik niet meer in :P maar Luca en Kenji maken neit echt geluidjes naar elkaar, zoiezo miauwt Kenji bijna niet.
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Praten katten tegen elkaar?

Bericht door Uumie »

Oké... ik heb dus gewoon praatgrage katten :lol: Ze doen het vooral als ze aandacht van elkaar willen, op wat voor manier dan ook. Of als George bijv. James ineens ziet zitten, een soort van 'oh dáár zit je'- geluidje. Enne, ik praat ook tegen mijn katten hoor. ;) Zij weten denk ik meer van mij dan de meeste mensen! ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Praten katten tegen elkaar?

Bericht door Umimeis »

Flea mag ook graag kletesen.
Zodra hij buiten is gaat hij miauwen en nog geen paar minuten later komt zijn maatje aangelopen.
Dus ik denk dat hij dan z'n vriendje roept om ook buiten te komen spelen.
Andersom gebeurt dat ook, dan staat Noetje (maatje van Flea) bij mijn deur om vervolgens met zijn pootje tegen het luikje aan te slaan, zo van: 'Hey Flea, kom je ook buitenspelen?' :lol:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
julie en micha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 okt 2008 20:48
Locatie: Tilburg

Re: Praten katten tegen elkaar?

Bericht door julie en micha »

Mijn katten communiceren alleen door naar elkaar te blazen. Ik heb een tijdje geleden een filmpje op youtube gevonden. misschien kennen jullie het filmpje al, maar ik vind het zo'n leuk filmpje. Zoek maar eens op the two talking cats.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Praten katten tegen elkaar?

Bericht door Umimeis »

Ja, dat filmpje is leuk! Ik heb dat filmpje ooit op m'n hyves geplaatst. Echt lachen
Later hadden ze dezelfde, maar dan 'vertaald' in mensentaal
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Praten katten tegen elkaar?

Bericht door Uumie »

Ja, die ken ik ook ja! :lol: Vond de vertaling ook wel grappig gevonden. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Praten katten tegen elkaar?

Bericht door Umimeis »

Ja, inderdaad leuk gevonden :lol:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Praten katten tegen elkaar?

Bericht door Kattenbella »

Ze praten hier inderdaad met/via hun lichaamstaal: blazen, schreeuwen, maar ook koppies geven aan elkaar. Een kat biedt het koppie ook wel aan voor acceptatie. Henkie is in dit opzicht heel vriendelijk :grin:
Froei was heel bijzonder. Als een kat moest kotsen (een kat geeft dan eerst meestal een hard gillend geluid) kwam Froei eraan om zijn poot om die kat heen te slaan.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Praten katten tegen elkaar?

Bericht door Umimeis »

Wat een lieve zorgzame kat, kattebella!
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Praten katten tegen elkaar?

Bericht door Kattenbella »

Ja, hij was speciaal, geen tweede van te vinden ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie