Reiskoffer met kattenbakje erin??

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Reiskoffer met kattenbakje erin??

Bericht door Leonie89 »

Umimeis schreef::roll: ik denk dat mijn kat een identieteitscrisis heeft, hij doet soms nogal honds.....
Hij likt me af als ik een dag, middag of avond weg ben geweest hihi en hij kwispeld erbij :lol:

Ook loopt hij me wel eens als een hondje achterna als ik buiten ben....
mijn kat bracht mij vroeger altijd naar school.. (dat was maar 2 straten verder) maar toch..
katten (die buiten komen) hebben volgens mij een soort ring om hun huis, een territorium.. mijn kat liep altijd met me mee tot een bepaald punt.. alsof er ineens een hek was waar hij niet door kon..
maar goed..
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Reiskoffer met kattenbakje erin??

Bericht door Boomer »

Persoonlijk zou ik niet met een kat onnodig ( dan bedoel ik anders dan naar de DA) gaan reizen. Een kat vindt dit niet leuk, er zijn maar een paar uitzonderingen die het wel leuk vinden.

Als je het wel doet dan is een vervoersbak voldoende. Zolang ze er in kunnen liggen is het groot genoeg.
Ik zou dan niet nog eens voor een tuigje kiezen. Katten zijn bewegelijker dan honden en blijven draaien enz. Ik ben bang dat je kat hierin bekneld raakt. Zeker als je alleen reist, heb je niet iemand die effe snel kan ingrijpen als er iets gebeurt. Dan heb ik het wel over auto rijden.
Ik heb 1x een katje aan een halsband zien hangen wat nog net gered kon worden en dat is geen pretje (daarom ben ik ook tegen bandjes enz).
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Reiskoffer met kattenbakje erin??

Bericht door Muizenis »

Laat me eens raden... dit ding is overgewaaid uit La Terre du l'Amerique.... Wat een *** onzin! Je kunt een kat aan reizen laten wennen... Sommigen, zoals Vlinder van Lievelijn, vinden het leuk. Je kunt een kat aan een tuigje laten wennen... ook dit vinden sommige katten na verloop van tijd prima en okee... Een reismand met een kattenbak erin is pure onzin. Een kat zal nooit zijn eigen slaap/ligplaats vervuilen (tenzij het dier ziek of heel erg bang is zal het de ontlasting en plasjes ophouden). Je kunt dus beter een reismand nemen die ruimer is (de grootte van die zogenaamde kattenbak erbij) het beestje aan het reizen leren wennen en wanneer jij je pauze hebt, hem of haar even aan een tuigje "uit laten". Wanneer je een kat op een hondse manier wilt behandelen doe het dan met een beetje "woeffie style"... :fluiten:

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Reiskoffer met kattenbakje erin??

Bericht door Umimeis »

elvedinenleonie schreef:Ook loopt hij me wel eens als een hondje achterna als ik buiten ben....
:lol:

Ja, die van mij loopt met me mee tot aan het einde vd straat,dan haakt ie af.
Opzich wel gezellig als hij meeloopt, misschien moet ik eens een keer een eindje gaan wandelen met hem (zonder tuigje)
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie