Boze broertjes, wat te doen?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
flowerfairy50
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2009 14:02

Boze broertjes, wat te doen?

Bericht door flowerfairy50 »

Simba en Mo zijn 2 broertjes van 2½ jaar oud en vanf 13 weken tegelijk bij ons gekomen. Ze zijn altijd dol op elkaar geweest, bij elkaar liggen en slapen, elkaar likken en samen spelen.
Mo heeft altijd extreem gereageerd op eten, zolang het netjes in zijn bakje ligt is er niks aan de hand en mag Simba er ook uit eten maar ligt het naast zijn bakje begint hij te grommen tegen Simba.

Gisteren (31 mrt.) waren ze alle twee in de tuin en daar kreeg Mo een kikker te pakken die hij mee naar binnen nam. Simba kwam kijken (hij heeft niet geprobeerd de kikker te pakken!) en toen begon de ellende. Mo liet de kikker vallen en ging Simba te lijf, (de kikker hebben we gelukkig nog kunnen redden!) Er werd heel erg gevochten. Simba is nu heel bang voor z`n broertje en Mo is nog steeds heel kwaad op Simba. Ik heb ze nu op advies van een gedragstherapeute apart gezet met voer en kattebak maar zo groot is ons huis niet dus erg makkelijk is het niet. We zijn nu 1 dag later en de situatie is nog precies zo! Ik hoop dat jullie nog goede tips hebben want ik wil er geen één kwijt!

groetjes Patricia
Laatst gewijzigd door flowerfairy50 op 01 apr 2009 18:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Boze broertjes, wat te doen?

Bericht door Umimeis »

Zijn ze al wel gecastreerd?
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
flowerfairy50
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2009 14:02

Re: Boze broertjes, wat te doen?

Bericht door flowerfairy50 »

Ja, ze zijn allebei voor hun eerste verjaardag gecastreerd.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Boze broertjes, wat te doen?

Bericht door Leonie89 »

leuk verjaardagscadeau.. :???: :lol:
wat een vervelende situatie.. je hebt een gedragstherapeut ingeschakeld, dat is al goed..
ik zou ze gewoon even uit laten razen en hopen dat ze elkaar weer aardig gaan vinden.. het is pas vanmiddag gebeurt, dus ik denk dat wel wel weer bijtrekken hoor..
flowerfairy50
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2009 14:02

Re: Boze broertjes, wat te doen?

Bericht door flowerfairy50 »

Heb even mijn eerste berichtje veranderd want het ging om dinsdag 31 maart en het was inderdaad geen leuke verjaardag! :-|
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Boze broertjes, wat te doen?

Bericht door rieneke »

voor een herintroductie moet je echt de tijd nemen, ga je te snel, dan ben je weer terug bij af.
reken op toch minstens een dag of tien, zo niet langer.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Boze broertjes, wat te doen?

Bericht door lievelijn »

ik zou me goed inlezen in herintroductie en dat dan doen, en inderdaad erg langzaam!!
ik <3 Vlinder
Plaats reactie