Hongerige poezen

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
jacqy
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2009 12:51

Hongerige poezen

Bericht door jacqy »

Hallo allemaal,

Ik heb een europeese korthaar poes van ongeveer 9 jaar en een britse korthaar poes van een jaar rondlopen die eigenlijk altijd wel honger hebben.
Ze wegen allebei rond de 4 kg en krijgen 2 keer op een dag droogvoer (+- 60 gram per kat per dag). Dit wordt ook aanbevolen op de verpakking.

Ik kan ze niet de hele dag eten aanbieden want mijn katten eten zich dan tonnetje rond, vooral de EK! Ze zitten binnen en komen niet buiten. Ze krijgen weleens een portie witvis en ik merk dan duidelijk dat ze dan verzadigd zijn.

Wat zou ik kunnen aanvullen zonder dat ze aankomen maar wel vol zitten?

Alvast bedankt!

Jacqueline
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: hongerige poezen

Bericht door Umimeis »

Misschien kun je voor het slapen gaan nog wat brokjes of natvoer geven? Ik heb echt geen idee verder. Misschien een ander soort brokjes geven?
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Hongerige poezen

Bericht door Sandra W »

De premiummerken als Royal Canin en Hills bevatten meer bouwstoffen dan de goedkopere merken en vullen dan ook meestal beter, dus dat zou je kunnen geven.

Maar sommige katten zullen altijd hongerig doen, ook al hebben ze echt genoeg gegeten, dus daar hoef je je gelukkig niets van aan te trekken. Mijn twee katers willen bijvoorbeeld wel 20 keer per dag eten en doen dan net zo hongerig als de eerste keer, maar daar trap ik natuurlijk niet in :lol:.

groeten,
Sandra
MarieAn
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2009 23:55

Re: Hongerige poezen

Bericht door MarieAn »

Dat je weleens witvis geeft vindt ik heel goed!!
En dat is ook het beste! (Wél gewoon gekookte vis en zeker geen gebakken vis!)

Trouwens, het is voor een kat helemaal niet echt erg om eens een dagje tussendoor te vasten hoor! We maken soms de denkfout dat we ze moeten verzadigen.
Jaha, Af en toe eens!
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Hongerige poezen

Bericht door Admin »

MarieAn,

Hoe kom je erbij dat het een 'denkfout' zou zijn om je katten elke dag te voeden? Daarbij is het ook een opvatting die niet gezond is voor katten. Dat katten in het wild gedwongen een dag zonder voedsel zitten, dat is best mogelijk, maar om het willens en wetens (en onnodig) huiskatten aan te doen, vind ik een beetje een vreemd kijk op zaken.

Hopelijk ga je iets meer lezen over de werking van een kattenlichaam en stap je snel van dat denkbeeld af.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Hongerige poezen

Bericht door Umimeis »

MarieAn,

Nou, ik ga me kat echt niet een dagje laten 'vasten' hoor!
Dat doe je zelf toch ook niet? Vind ik een beetje een rare opmerking.
Dat katten in de natuur wel eens een dagje niet eten omdat ze geen voedsel kunnen vinden, is maar gewoon toeval. Dat doen ze echt niet met opzet.... 'een dagje niet eten'.

Ze hebben dagelijks een bepaalde hoeveelheid voedngsstoffen nodig om goed te kunnen functioneren net zoals bij mensen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie