mijn kitten is bang voor handen

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Gesloten
Gebruikersavatar
gerardus1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jan 2009 08:42
Locatie: Tolbert

mijn kitten is bang voor handen

Bericht door gerardus1 »

wie kan mij helpen mijn kitten is bang voor handen zodra iemand zelfs ik mijn hand naar haar uitsteek dan wordt ze bang. En soms gaat ze dan bijten. Wie weet hoe dit kan en hoe ik dit kan verhelpen?
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: mijn kitten is bang voor handen

Bericht door beestenbende »

Hoe lang hebben jullie haar al en hoe oud is ze? Want het kan gewoon angst zijn, omdat alles nieuw is voor haar en dan ineens vreemde handen over je lijf...Misschien heeft ze iets vervelends mee gemaakt en moet het vertrouwen opgebouwd worden. Dit kan je alleen doen door haar te respecteren en de rust te geven en zelf dus niet aandringen. Na verloop van tijd komen ze dan vanzelf bij je, maar je kan het ook treffen dat je een kat hebt die niet graag aangehaald wil worden...
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: mijn kitten is bang voor handen

Bericht door lievelijn »

ik weet niet hoe lang ze al bij jullie is, maar ik zou rustig aan doen. Blijkbaar is ze dus geen contact gewend.. ik zou haar eerst een paar dagen lekker met rust laten en dan langzaam opbouwen met het contact.
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: mijn kitten is bang voor handen

Bericht door Admin »

Je hebt deze vraag reeds gesteld op http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 64&t=16905

Sluit daar je vraag of antwoord bij aan, ajb.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gesloten