Poes plast 's morgens op hondenkussen

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
emmyg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 feb 2009 15:08

Poes plast 's morgens op hondenkussen

Bericht door emmyg »

Mijn nieuwe kitten Kira plast sinds 2 dagen op de leren hondenkussen. Ze is hier al meer dan een week. Ze is gewend aan de honden. Met onze andere poes Dina gaat het ook goed. Ze mag alleen niet op de wasmachine en cvketel. Das namelijk dina's plekje. Verder spelen ze de hele dag met elkaar.

Ze doet het alleen s'morgens, de rest van de dag doet ze het braaf op de kattenbak.
Hoe leer ik haar dit af?

Mijn dochter speelt altijd met de hond op deze kussen. Dus ze moet het snel afleren.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Poes plast 's morgens op hondenkussen

Bericht door beestenbende »

hmm tsja het kan zoveel zijn, hoe dit aan te pakken om eerlijk te zijn, heb ik geen idee, maar er zijn vast meer tips te vinden op het forum. Wel even het kussen schoonmaken met schoonmaakazijn, zodat de geur weg gaat. Anders blijft ze daar plassen. Succes!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
emmyg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 feb 2009 15:08

Re: Poes plast 's morgens op hondenkussen

Bericht door emmyg »

Dat ik schoonmaakazijn moest gebruiken wist ik niet.
Zal het morgen gelijk maar kopen en de hele kussen daar mee schoonmaken.

Bedankt voor de tip :grin:
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Poes plast 's morgens op hondenkussen

Bericht door Lotte »

en absoluut niet met chloor schoonmaken!! Dit vinden ze namelijke een heerlijke geur om overheen te plassen!
Je kan wel de bak er mee schoonmaken, misschien dat die daardoor wat aantrekkelijker wordt om ook 's morgens op te gaan.

Verder kan wildplassen altijd diverse oorzaken hebben een kleine greep hieruit is;
- voorliefde voor zachte plekjes,
- bak niet schoongenoeg naar de zin van de kat
- bak ontoegankelijk door de andere kat (of hond)
etc etc
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Sun
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2009 13:25

Re: Poes plast 's morgens op hondenkussen

Bericht door Sun »

@emmyg: Ik had hetzelfde probleem. Onze poes plaste 's ochtends als ik beneden kwam op de bank, en als ik 's avonds thuis kom ook. Verder deed ze het wel op de bak. Na heel vaak de bank te hebben schoongemaakt en allerlei tips te hebben opgevolgd, ben ik er nu achter gekomen dat de poes er niet tegen kan dat ze niet om zich heen kan kijken op de kattenbak. Ik heb de kap er af gehaald en vanaf dat moment doet ze alles weer netjes op de bak. Ze is nu rustiger en veel aanhankelijker naar ons en naar de katten toe, dus het zat haar blijkbaar echt dwars.

Hoe het is gekomen dat ze (opeens) niet meer op de bak met kap wil gaan weet ik niet, maar de dierenarts zei dat ze de bak misschien te veel naar onze 2 katers vindt ruiken of dat ze misschien een keer is aangevallen of heeft gevochten toen ze op de bak zat.

Succes ermee!
Plaats reactie