kokhalsbewegingen

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: kokhalsbewegingen

Bericht door Leonie89 »

nee dat heeft ze bij ons nog nooit gehad, ook omdat ze na 3/4 jaar nog maar twee keer een haarbal heeft opgehoest.. ik weet niet wat 'normaal' is, maar ik vind dat erg meevallen.. we borstelen haar ook goed.. maar het is misschien wel een goed idee om er eens mee te beginnen..
is er een bepaald merk dat goed werkt, of gaat dat niet zo precies als bij de ontvlooiing??
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: kokhalsbewegingen

Bericht door Lotte »

Geen idee hoe dat zit met merken, ik geef het zelf namelijk niet aan de katten.
De man van de dierenwinkel gaf mij laatst een tube vitaminenpasta van Gimpet mee, van dat merk zou er ook haarbal pasta moeten zijn wat ongeveer het zelfde zou smaken.
Saar, onze miesmuizer met eten, eet die vitaminen goed, dus wellicht is het het proberen waard?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: kokhalsbewegingen

Bericht door lievelijn »

Vlinder vond die Gimpetook lekker, onze DA had proeftubetjes en gaf dat mee onder het mom van laat het haar proeven, hoe meer smaken een jong poesje proeft hoe beter dat is voor later. (of dat zo is geen idee, maar het is vast niet erg)
mijn schoonoudrs halen bij hun DA wat wij roze korrels noemen (maar heb geen idee hoe het echt heet, zit in een geel pakje) en dat strooien ze over zhara's vis. is speciaal voor langharige katten... als j wlt weten hoe het heet kan ik dat wel voor je navragen!
ik <3 Vlinder
rav12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 jan 2009 22:50

Re: kokhalsbewegingen

Bericht door rav12 »

Wij gebruiken Lax-A-Past en de katten zijn er dol op. Halen t bij de DA. Gimpet lusten ze niet.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: kokhalsbewegingen

Bericht door Leonie89 »

lievelijn schreef:Vlinder vond die Gimpetook lekker, onze DA had proeftubetjes en gaf dat mee onder het mom van laat het haar proeven, hoe meer smaken een jong poesje proeft hoe beter dat is voor later. (of dat zo is geen idee, maar het is vast niet erg)
mijn schoonoudrs halen bij hun DA wat wij roze korrels noemen (maar heb geen idee hoe het echt heet, zit in een geel pakje) en dat strooien ze over zhara's vis. is speciaal voor langharige katten... als j wlt weten hoe het heet kan ik dat wel voor je navragen!
nou als je zou willen..
ik ga denk ik gewoon maar eens wat proberen.. ik heb geen idee wat ze hier zoal verkopen..
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: kokhalsbewegingen

Bericht door lievelijn »

heb het net gevraagd, het heet isogl en kost zo´n 14 euro per pakje en is te krijgen bij de DA, maar daar doe je echt heel lang mee. Moet maar een heel klein beetje van per dag.
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: kokhalsbewegingen

Bericht door Leonie89 »

bedankt, ik zal er naar vragen!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: kokhalsbewegingen

Bericht door rieneke »

isogel is niet een specifiek middel tegen haarballen.
het zijn vezels die worden toegepast bij zowel diarree als verstopping.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: kokhalsbewegingen

Bericht door lievelijn »

ohw :???: hun hebben het toen echt specife voor de haarballen meegekregen en gaat nu prima, :???: nou ja misschien is het dan niet zo'n goed advies als ik dacht
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: kokhalsbewegingen

Bericht door rieneke »

het is een middel wat de darmen aan het werk zet, dus kwaad kan het zeker niet :smile:
Plaats reactie