kokhalsbewegingen

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
wendy f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 apr 2007 16:23

Bericht door wendy f »

Hoi allemaal,
Even een update. Gisteren ging het prima met Crissy, alleen s'avonds begon ze weer wat te kuchen. En dan vanmorgen weer wat. Het kuchen was weer wast erger. En toen dacht ik (gek misschien, ik weet het niet) de allergies beginnen weer en dan ben ik wat kortademig. Zou Crissy misschien daar ook last van kunnen hebben. Wanneer ze kucht lijkt ze wel wat kortademig. En die andere kat van mij (ze is een langhaar) had ik gisterenavond ook wat olie door haar vlees gegeven en vanmorgen toen ik de pot schoonmaakte zag ik me toch veel haar in 'r ontlasting. Dus ik denk dat het misschien gewoon een goed idee is om dit af en toe te doen.

Groetjes weer,
Wendy
:catani:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Met dat kuchen denk ik direct aan haar longen en bronchiën, ze zou dus best kortademig kunnen zijn of een allergie kunnen hebben. Ik denk dat het goed is dit nader door je dierenarts te laten uitzoeken, want dit staat denk ik los van haarballen.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
wendy f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 apr 2007 16:23

Bericht door wendy f »

Hoi allemaal,
Ik denk dat ik er uiteindelijk achter ben wat er nou precies was met Crissy. Dat die domme dierenarts dit niet kon zien....nou daar snap ik ook niets van hoor. Hij had toch kunnen zeggen wat het zou kunnen zijn!! Maar goed. Het was dus volgens mij niet een haarbal, maar astma. Ben zo lang op internet ook geweest om uit te zoeken wat het zou kunnen zijn. Dus ik kwam bij astma. Als eerst heb ik de kat litter verwisseld met een ander merk die niet stoffig is. Ten tweede heb ik de airfilter in het huis verschoond. Ze kucht af en toe, maar nauwelijks. Ik heb het onder controle. Het gaat goed met mijn schatje.

Gr. Wendy
Gebruikersavatar
Ninja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 dec 2006 22:44
Locatie: Utrecht

Bericht door Ninja »

Wat fijn om te horen dat het nu echt beter gaat met Crissy.
Je schrijft dat je denkt dat het astma is. Ik weet er niet veel van, maar dat zou toch niet zo fijn zijn? Bedoel liever een haarbal dan astma toch?
Wil je nog met Crissy naar de dierenarts om zeker te weten dat het astma is?

Zoals ik zei, ik weet niet hoe heftig astma voor een kat is, maar ik denk dat ik het in ieder geval zeker zou willen weten en misschien is er ook wel iets dat je kat er vanaf kan helpen o.i.d.

Groeten,

Anne
Gebruikersavatar
wendy f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 apr 2007 16:23

Bericht door wendy f »

Hi Anne,

Ja een haarbal had inderdaad beter geweest, maar dat is het gewoon niet. Het is denk ik allergie of astma. Maar sinds ik dus die 2 dingen heb gedaan (andere katten litter en het verschinen/verwisselen van de airfilter) gaat het een stuk beter. En heb al een paar keer geen goede ervaringen gehad met de dierenarts. Twee verschillende en denk nu haast dat ze alleen maar op geld uit zijn. Maar met Crissy gaat het beter. Als de allergie/astma wel erger zou worden dan moet ik wel naar de dierenarts want dan zou ze medicatie nodig hebben. Maar denk dat dit door het seizoen komt. Net zoals wij daar last van kunnen hebben. Vandaag heeft ze helemaal nog niet gekucht en haar ademhaling is goed.
Gr. Wendy
Gebruikersavatar
wendy f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 apr 2007 16:23

Bericht door wendy f »

Ben al een tijdje niet meer op de site geweest, heb het erg druk met werk enzo. Maar wilde even vertellen dat het hoesten bij Crissy maar niet stopte en ben uitewindelijk deze week met haar naar de dierenarts geweest. Ze is goed onderzocht en haar nieren en hart zijn goed, geen vocht in longen maar wel een beetje luid. De dokter dacht dat het waarschijnlijk een allergie zou zijn waardoor ze dus ademhalingsproblemen hebben en hoesten. We hebben besloten om haar een steroid prik te geven EN ik heb haar sindsdien niet meer horen hoesten. Ook ademt Crissy heel goed. Dus ik SUPER blij he!!!!

Groetjes Wendy.
riki79
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2007 20:09

kat heeft slijm, krijgt het niet kwijt

Bericht door riki79 »

hoi allemaal,

ik zal me eerst even voorstellen, ben 28 jaar en heb 2 katten. woon samen en verwacht in oktbober ons eerste kindje.

nou het probleem, mijn oudste kat (jaar of 9) die heeft sinds hij vandaag van buiten is gekomen last van vast zittende slijm, in ider geval dat idee hebben wij, hij probeert het eruit te gooien maar wil niet lukken, hij heeft een x overgegeven en daarmee was het ook helaas niet over. hebben jullie tips hoe ik het slijm bij hem los zou kunnen krijgen, door hem iets te geven. om nou gelijk naar de dierenarts te rennen...heb ik ook nog niet zo'n zin in...maar goed als het moet moet het natuurlijk !!

ik hoop dat jullie wat ideeen hebben !!

groetjes Riki79
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Toch wel even naar de dierenarts gaan. Dit lijkt op een haarbal en zij hebben daar de middelen voor. Je dierenarts kan ook kijken wat het anders is en je sluit alles uit. Je gaat nooit te snel dus ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
riki79
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2007 20:09

Bericht door riki79 »

hoi,

bedankt voor je antwoord, hij is het inmiddels kwijt hoor hem niet meer raar doen dat ie slijm kwijt moet en heb inmiddels ook een haarbal gevonden op hun kamertje :grin: dus gelukkig maar

groetjes riki79
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: kokhalsbewegingen

Bericht door Leonie89 »

Benthe probeert al de hele dag iets over te geven, maar het blijft bij kokhalzen.. ik vind het zo zielig.. kan ik iets voor haar doen om het overgeven op te wekken?? volgens mij zit er gewoon een haarbal dwars ofzo.. ergens masseren ofzo, dan ze over gaat geven?? ze heeft niets verkeerds gegeten, we missen geen deeltjes van speeltjes of wattanook..
rav12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 jan 2009 22:50

Re: kokhalsbewegingen

Bericht door rav12 »

gossie, dat is naar!

Wat ik altijd doe is het katje aaien om het gerust te stellen. Vaak geeft ze dan over. Heb je de tip van olie al geprobeerd?

Wat ik tegenkwam: Forumoverzicht » Alles over de kat » Ziektes en medisch overig » Luchtwegen » keelonsteking.
Er wordt ook in verwezen naar een ander onderwerp.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: kokhalsbewegingen

Bericht door Sandra W »

Het is een beetje drastisch maar als de haarbal echt niet meekomt kun je een injectiespuitje met warm water met zout in haar bekkie spuiten. Dat vinden ze zo vies, dan gaan ze direct over hun nek ;-).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: kokhalsbewegingen

Bericht door Leonie89 »

ah goed idee.. ik vind het zo sneu.. wil haar helpen :) mijn vriend wou de dierenarts al bellen, maar da vond ik wel een beetje te extreem.. :-P

update.. we hebben nog geen actie ondernomen, maar de kokhalsbewegingen zijn al gestopt! ze is nog wel wat stilletjes.. normaal kletst ze je nu de oren van de kop..
aan de andere kant, normaal slaapt ze ook veel overdag en vandaag heeft ze de halve dag lopen kokhalzen, dus veel slaap heeft ze niet gehad.. ze ligt nu lekker te soezen op haar troon.. :)
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: kokhalsbewegingen

Bericht door Lotte »

Heb je al geprobeerd haar wat haarbal-pasta te geven? Of krijgt ze dat standaard al?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: kokhalsbewegingen

Bericht door Sandra W »

Bij langharige katten is standaard haarbalpasta geven inderdaad een goed idee, want ze krijgen natuurlijk bossen haar binnen.

groeten,
Sandra
Plaats reactie