Geïrriteerde tong?

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
claudje
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2008 15:23

Geïrriteerde tong?

Bericht door claudje »

hallo allemaal

ik zit met een probleem nou ja niet ik maar mijn poes Luna ,
sinds een tijdje heeft ze last van haar tong .
Het viel me een tijd geleden op toen ik thuis kwam van werk ze had op bed
gelegen en waar haar kopje had gelegen lag een bruine natte plek .
Ik heb toen meteen de da. ingelicht en ben met haar op spreekuur gegaan,
daar aangekomen leek het net of ze ergens op was gesprongen en vervolgens met haar tong tussen haar tanden was gekomen .
Ze kreeg antibiotica en med. voor thuis .
Nu moest ik laatst met mijn andere kat naar de da. en ik dacht ik neem Luna ook mee ( ff checken) en ja hoor ze had er weer last van niet zo erg maar evengoed dus weer medicijnen mee en afwachten.
dit is nu zo'n 3 weken geleden en het lijkt steeds erger te worden heeft iemand van jullie ook hier mee te maken gehad en zo ja wat was het :epray: ( de da heeft ook geen idee en ging navraag doen) en kunnen katten allergies zijn voor ijzeren(aliminium schaaltjes) :?: :?:
ik hoor graag van jullie want dit is echt zielig voor mijn lieve schat

groetjes claudia
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Geírriteerde tong?

Bericht door lievelijn »

ik denk zet hem nog even in de aandacht ;-) al moet ik bekennen dat ik werkelijk geen idee heb. al wat van je dierenarts gehoord?
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Geírriteerde tong?

Bericht door Umimeis »

Misschien een plantje buiten gegeten waar wat scherpe randjes aanzaten of misschien allergies voor een bepaald soort voedsel? Of gewoon onhandig......dat ze iedere keer ergens van op en af springt en dan vergeten die tong goed naar binnen te doen? Geen idee.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
claudje
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2008 15:23

Re: Geírriteerde tong?

Bericht door claudje »

van een plantje kan het niet zijn ze komt immers nooit buiten (alleen met mooi weer),
de DA heb ik vanmorgen zelf gebeld en vanmiddag kan ik met luna terecht gelukkig het is echt heel zielig :-( .
Hopelijk weet ik na vanmiddag meer ik hoop alleen dat het niets ernstigs is :epray: aangezien ze echt slecht eet en als ze eet slikt het zonder te kauwen door .
ik houd jullie op de hoogte
byeee
Gebruikersavatar
claudje
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2008 15:23

Re: Geïrriteerde tong?

Bericht door claudje »

hoi allemaal

nou ben maandag met Luna naar de da geweest en daar heeft ze 2 injecties gehad 1 tegen
de pijn en de andere om het beter te maken en als het goed is :epray: moet het over 4 weken een heeeel stuk beter zijn.
Gister heeft ze de hele dag geslapen en tegen de avond (23.00) iets gaan eten en drinken .
Het schijnt dat katten dit normaal aan de buiten kant van hun mond hebben en die van mij was de gelukkige(not) om het binnen haar mond te hebben.
Bedankt voor jullie reacties ,nu duik ik zelf mijn bed in en ga ikzelf ook uitzieken :edoh:
greetzzzz
claudia & luna
Plaats reactie