Wondje onder oog?

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Azoz
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2009 21:17

Wondje onder oog?

Bericht door Azoz »

Hallo,

Sinds gisteren heb ik gezien dat mijn 14,5-jaar oude kater precies een wondje heeft onder z'n oog; het ziet er in elk geval uit alsof het wat geïrriteerd staat en misschien een beetje gebloed heeft. Mijn man en ik hebben het daarnet even ontsmet met zuurstofwater en hij leek geen pijn te hebben, maar er eerder van te genieten.

Morgen ga ik alleszins naar de dierenarts, want ik wil niet dat het oogje ontsteekt. Maar heeft iemand ondertussen enig idee wat dit kan zijn/hoe dit kan komen. We hebben nog een kater van 8 (beide zijn gecastreerd) en ze gaan nooit écht buiten, wij hebben een kattenren. Dus ze 'vechten' soms wel eens met elkaar, maar met een andere kat is dus niet mogelijk.

Ik begin al schrik te krijgen dat het oogkanker of zo is... :-( Hopelijk gaat het enkel om een goed te genezen wondje.

Groetjes,
Kat, dienares van Azzy en Ozzy
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Wondje onder oog?

Bericht door Muizenis »

Goed dat je ermee naar de dierenarts gaat! Wat je zelf kunt doen tot het zover is, is openhouden! Een paar keer per dag schoonmaken zodat er nog even geen korstje op komt. Eventueel vuil dat erin zit kan er dan nog uitkomen. Met een korstje gaat dat er niet uit en is er kans op abcesvorming! Zeer waarschijnlijk is het zo dat ze samen gestoeid hebben en dat dit kleine ongelukje er aan over gehouden is ;-)

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Azoz
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2009 21:17

Re: Wondje onder oog?

Bericht door Azoz »

Hoihoi,

Ik heb naar de da gebeld om te vragen of een afspraak nodig was (ze werkt alleen op afspraak) en ze zei dat we wel nog even konden afwachten en het oogje gewoon goed moesten ontsmetten. Als het vrijdag niet beter zou zijn, moeten we alsnog gaan.

Ik heb al elke dag ontsmet en het ziet er nu al veel beter uit. Duimen!

Groetjes,
Kat
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Wondje onder oog?

Bericht door rieneke »

mooi dat het er al beter uitziet!
je kat boft met zo'n attent baasje :smile:
Azoz
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2009 21:17

Re: Wondje onder oog?

Bericht door Azoz »

Hallo,

Het wondje is nu helemaal genezen! Er is een korstje op gekomen en gisteren heb ik daar even over gewreven en is dat losgekomen. Zijn oogje ziet er nu weer helemaal normaal uit. OEF!

Hij is heel belangrijk voor mij, want ik heb hem al 14,5 jaar en bovendien is de tante van wie ik hem heb gekregen - mijn lievelingstante - stervende.

Groetjes,
Kat
Plaats reactie