Geen ontlasting in kattenbak terug te vinden

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
hugo_055
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 feb 2008 23:48

Re: Geen ontlasting in kattenbak terug te vinden

Bericht door hugo_055 »

rieneke schreef:kan het zijn dat je kat buiten heeft gepoept?
want wat hij zegt over dat braken, daar zit iets in.
op een gegeven moment kunnen ze zelfs ontlasting gaan braken.

wat betreft de aids, mijn dierenarts ging er beide keren van uit dat ik de katten in zou laten slapen.
onzin, het hangt er van af in welk stadium aids wordt vastgesteld.
heeft jouw kat al eerder allerlei kwaaltjes gehad?
zo niet, dan heb je goede kans dat hij nog jaren meekan.
hou je ons op de hoogte?
sterkte en complimenten!
hallo,

Het is toch zeker 5 dagen dat die niet naar buiten is geweest.
Het is de eerste keer dat ze ziek is.
Is symptoom van kattenaids ook minder gaan eten ?

groeten,
Hugo
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Geen ontlasting in kattenbak terug te vinden

Bericht door Muizenis »

Hij vertelde ook dat het bijna onmogelijk is dat kat 10 dagen zijn behoeftes niet kan doen en toch nog wat eet en het eten niet uitbraakt..
Hieruit blijkt dat het dus niet onmogelijk is :evil:
Ik zou eventjes contact opnemen met een andere dierenarts... :eangel:
Mijn dieren zou ik niet langer aan zo iemand toevertrouwen :twisted:

Hoe oud is de kat? Is het bloed alleen op AIDS getest of zijn er ook andere waarden gemeten? We hebben op het forum op dit moment ook een topic over mogelijke FIP. Kun je verder iets meer over de achtergrond van deze kat vertellen? Heb je hem als sinds kitten of is hij aan komen lopen? Gaat het om een ex-asielkat? Ken je de medische voorgeschiedenis van dit dier? Een hoop vragen maar ze zouden wel tot een (gedeeltelijk) andere diagnose kunnen leiden! Laat het uitzoeken middels een second-opinion!

In dit soort gevallen is het vaak handig om van te voren ál je vragen op te schrijven en die dan puntsgewijs aan de DA voor te leggen, zo weet je zeker dat je niets vergeet!

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
hugo_055
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 feb 2008 23:48

Re: Geen ontlasting in kattenbak terug te vinden

Bericht door hugo_055 »

Hallo,

Ik had al vroeger willen reageren maar door voorbereiden van een examen die moest doen was het er nog niet van gekomen.
De kat heeft zijn ontlasting kunnen doen de dag daarna doordat ik haar visolie heb gegeven zoals de dierenarts me had aangeraden.
De kat is 12 jaar
Ik heb haar sinds ze klein was, een kat uit de omgeving was in ons tuinhuis komen bevallen en had 1 poesje laten liggen.Heb haar te drinken gegeven en ze is gebleven.Is nog nooit ziek geweest.
Er is een gecombineerde bloed test gedaan op AIDS en leucose beide positief.
Ik vind sommige dagen waterachtig speeksel terug op de grond.
Ik had graag geweten hoe ik de kat zo goed mogelijk kan verzorgen om haar een zoveel mogelijk kwaliteitsvol leven te geven?
Alvast bedankt voor u tijd.

Groeten,
Hugo
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Geen ontlasting in kattenbak terug te vinden

Bericht door rieneke »

hallo hugo,
wat je het beste kan doen is je kat een goed hoogwaardig voer geven.
ook gaf ik m'n aidskatjes probiotica, tegen de vaak optredende diarree, en om de weerstand te verhogen.
op http://www.whgdierenartsen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kan je in de bibliotheek goede info vinden over probiotica.
en verder alert zijn, vooral ook in de gaten houden dat ze goed eet, want tandvleesontstekingen komen best vaak voor bij aidskatjes.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Geen ontlasting in kattenbak terug te vinden

Bericht door beestenbende »

Jeetje, heftig zeg kattenaids! Maar ontzettend fijn dat je volhoud en niet zomaar opgeeft. Zijn er duidelijke signalen waaraan je aids kan herkennen? Griezelig hoor, maar ik vind het echt geweldig dat je je zo aan het inlezen bent en je je er duidelijk voor wilt inzetten. Dikke pluim!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Geen ontlasting in kattenbak terug te vinden

Bericht door rieneke »

ik kwam er achter dat m'n katten aids hadden door de steeds maar weer terugkerende diarree, tandvleesontstekingen en oogontstekingen.
katten die vrij buiten komen en regelmatig een abces hebben van het vechten lopen een verhoogd risico.
Plaats reactie