Schokjes in onderrug na gebroken staart

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
klikkeraap
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2009 18:50

Schokjes in onderrug na gebroken staart

Bericht door klikkeraap »

Beste mensen, vorig jaar oktober heeft de dierenarts geconstateerd dat onze kat een gebroken staart had. Het bot zat nog wel recht tegen over elkaar dus stelde hij voor om de natuur zijn gang te laten gaan en misschien zou het weer aan elkaar groeien. Gelukkig begon er weer beweging in de staart te komen en kan ze nu weer alles als wat ze voorheen deed, alleen zien we nu regelmatig schokbewegingen op haar achterrug en ze heeft ook liever dat je ze daar niet aanraakt. Nou is mijn vraag heeft dit nog steeds te maken met het aangroeien van de breuk of zou het ook iets te maken met een beknelling van een zenuw of zoiets. M.v.g. Onno
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: schokjes in onderrug na gebroken staart

Bericht door rieneke »

het klinkt in ieder geval of het daar toch pijnlijk is.
ik zou er even mee naar de dierenarts gaan.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Schokjes in onderrug na gebroken staart

Bericht door beestenbende »

Onze kater Guus heeft ook een aantal maanden geleden zijn staart gebroken, door een aanval van een hond. Ook hier het advies om even aan te kijken en inderdaad ook in het begin schokkerige bewegingen. Volgens mij heeft het te maken, dat er weer leven in komt na een poosje verdoofd te zijn geweest, vandaar die schokkerige bewegingen. Maar dit is puur onze gedachte hoor...dat het een genezingsproces is.

Maar goed nieuws! na ca 3 maanden is dit helemaal over en vind hij het ook niet meer vervelend om daar geaaid te worden. Dus even afwachten zou ik aanraden, als ze echt pijn hebben merk je dat wel, maar meestal gaat het vanzelf over...bij twijfel wel even een da bezoeken.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Schokjes in onderrug na gebroken staart

Bericht door Leonie89 »

ik denk dat je juist nu naar de dierenarts moet en niet het nog even aan moet zien.. bij dieren zie je juist niet goed wanneer ze pijn hebben.. dat je hun rug ineens niet meer mag aanraken lijkt mij een duidelijke aanwijzing dat daar pijn zit..
Plaats reactie