Dekking

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
bexke
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2009 19:47

Dekking

Bericht door bexke »

Hallo, ik heb hier een britse korthaar kater waarmee ik graag zou willen dekken, maar nu is er mij aan de oren gekomen dat katten met dezelfde bloedlijn niet kunnen dekken..? Klopt dat??
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Dekking

Bericht door Shaz »

Ons doel
In tegenstelling tot andere websites die zich hebben toegespitst op huiskatten, zal De Kattensite niet langer het vermeerderen van huiskatten stimuleren, maar juist het opnemen van zwerf/asieldieren.

Waarom
We zijn van mening dat geen enkel nestje kittens bijdraagt aan het verminderen van het totale kattenoverschot in Nederland en België, waardoor de asielen elk jaar weer voller zitten. Onderscheid in raskat of niet-raskat maken we daarbij niet; elke kat is voor ons een levend wezend met recht op de beste verzorging. Een kat met een blind oog en drie poten is in onze ogen even waardevol als een prachtige Ragdoll met een gevulde prijzenkast. En aangezien raskatten al de beste verzorging krijgen die er is, willen wij graag de nadruk leggen op de achterblijvers.

Conclusie
Op onze gehele website, waaronder het forum, zullen wij vanaf nu actief ons standpunt proberen uit te dragen. Dit betekent o.a. dat er geen links naar fokkers/catteries* meer zullen worden geplaatst. Algemene informatie over de verschillende kattenrassen zal wel aanwezig blijven op onze website.
Ik denk dus niet dat je hier veel informatie zal vinden over het dekken van raskatten.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Dekking

Bericht door Muizenis »

Om toch antwoord op je vraag te geven. Het antwoord is een volmondig ja. Inteelt geeft een slecht eindresultaat. Deze zogenaamde kneusjes zijn onverkoopbaar en worden OF verzopen OF als ze geluk hebben naar het asiel gebracht. Ze leveren de, op geld beluste, fokkers (beter woord zou fukkers zijn... :eangel: ) namelijk geen stuiver op. In tegendeel, ze kosten geld en dat mag natuurlijk niet... :twisted: Bewijs de kattenpopulatie een dienst en laat je katers balletjes lekker choppen 8-)

Groet, Pauline :edance:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Plaats reactie