Geen vlooien, wat wel?

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Dingetje88
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2009 16:13
Locatie: Hengelo GLD

Geen vlooien, wat wel?

Bericht door Dingetje88 »

Hoi!
Ik heb een noorse boskat (langharig dus) genaamd Pluin, die vaak last heeft van vlooien...

Althans dat dachten wij, daarom ontvlooien we haar altijd met frontline spray.

Nu was ik daarnet lekker de kat aan het kriebelen toen er ineens een beest langs mijn vingers liep!
Ik schrik dus Pleun schrikt, ik wil alvast weer de frontline pakken als ik mij ineens besef dat dat niet een vlo was die ze normaal heeft. Deze was zo'n 3 mm groot, goud bruinig maar liep en was lang en glad.
Als ik op internet zoek naar plaatjes van vlooien vind ik rondere vlooien dan deze.

Natuurlijk als ik nu zoek bij Pleun kan ik niets vinden omdat ze mij niet meer toelaat... :-|

Wie weet wat dit zijn... Dat kan ik mijn Pleuntje helpen.
Gebruikersavatar
Noa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:28

Re: Geen vlooien, wat wel?

Bericht door Noa »

Misschien was het een vlo in een ander stadium dan volwassen?
Hier staan in ieder geval plaatjes van de vlo in alle stadia:

http://www.vcbio.science.ru.nl/fesem/applets/flea/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hopelijk heb je hier iets aan
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Geen vlooien, wat wel?

Bericht door Sandra W »

Je kunt in dit geval beter een ander merk gebruiken zoals Stronghold, want dat dood niet alleen vlooien, maar ook wormen en parasieten. Daarbij zijn helaas ook veel vlooien resistent geworden tegen Frontline.

groeten,
Sandra
Dingetje88
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2009 16:13
Locatie: Hengelo GLD

Re: Geen vlooien, wat wel?

Bericht door Dingetje88 »

Oké, bedankt!

Ga ik morgen meteen halen, hopen dat het helpt... :eclap:
Plaats reactie