Volgens mij geef ik hem te weinig

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
ollie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 aug 2008 17:33

Volgens mij geef ik hem te weinig

Bericht door ollie »

Ik weet, er zijn al zoveel topics over dit onderwerp, maar ik kan eigenlijk net niet vinden wat ik zoek......
Onze Ollie is nu ruim 6,5 mnd oud, afgelopen maandag gecastreerd, sinds hij daarvan "terug"is zeg maar, lijkt het wel of hij niet bij gegeten kan komen!
Hij krijgt over de gehele dag verdeeld 80 gram aan brokjes, en s;avonds als wij gaan eten krijgt hij 40 gram blik voer.
Zoals ik al schreef is hij nu 27 weken (is ruim 6,5 maand), en hij weegt 3,5 kg. dus dat is niets teveel.
Omdat ik nu nog kitten brokjes heb, vermeng ik die met volwassen brokjes, dit op advies van de DA als ze op zijn die kittenbrokjes stap ik maar voledig over op volwassen brokjes.
Maar als ik de verpakkingen lees van diverse brokjes zijn katten eigenlijk pas volwassen met 1 jaar.......
ik vind het bestmoeilijk allemaal hoor!
Groetjes Mirjam
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1267
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: volgens mij geef ik hem te weinig......

Bericht door Leonie89 »

blijf je kittenbrokjes gewoon mengen met de volwassen brokken tot de kittenbrokjes op zijn.. als je katje aan de magere kant is mag je best wat meer geven dan op de verpakking staat hoor! je zou dan bijvoorbeeld elke week of om de 2 weken je katje even kunnen wegen om te kijken of het werkt..
ik zou als de kittenbrokken op zijn overstappen op de volwassen brokken omdat kittenvoer veel vetter is en daar worden gecastereerde katten heel snel dik van.. als je wil dat je katje aankomt kun je eter wat meer van de volwassen brokken voorschotelen..
Plaats reactie