[=TERUG] wie o wie weet raad/vermist poesje

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: wie o wie weet raad/vermist poesje

Bericht door rieneke »

dat associeer ik niet direct met krols gedrag, meestal worden ze dan juist aanhaliger.
maar ik ben zeker geen expert op het gebied van krolse poezen, ik ben meer van de katers.
hopelijk kunnen anderen hier meer over zeggen?
wacht anders maar even op sandra, waarschijnlijk weet zij je er meer over te vertellen.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: wie o wie weet raad/vermist poesje

Bericht door Sandra W »

Daar ben ik al ;-). Ik denk bij krolseid ook eerder aan overdreven aanhankelijk gedrag, maar wie weet is jouw poes daarin een uitzondering en is ze gewoon krols op haar manier. Het zou ook kunnen dat ze niet helemaal lekker in haar vel zit en daarom naar je uitviel. Katten trekken zich dan namelijk terug op stille plekjes en ze verdedigen zich dan als ze aangeraakt worden.

Wat betreft de mening van je dierenarts over de datum van sterilisatie: er zijn tegenwoordig veel dierenarts die veel eerder steriliseren (vóór de eerste krolsheid) juist ook om de kans op weglopen tegen te gaan. Een dierenarts is ook maar een mens net als ieder ander en die kan daarom wel eens een mening hebben waarvan anderen vinden dat deze achterhaald is ;-).

Maar even terugkomend op de verdwijning van je poes: ik denk dat de kans heel groot is dat ze zich verstopt heeft en nog gewoon dicht in de buurt is. Hopelijk komt ze vanzelf weer terug of vind je haar snel (vóór het vuurwerk begint :???:).

groeten,
Sandra
Ingeping
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 dec 2008 13:06

Re: wie o wie weet raad/vermist poesje

Bericht door Ingeping »

Hallo iedereen,

Amy is weer terug!!!!!!!!! :eboohoo: :eboohoo: Ohhh... we zijn zo blij. Gisteren een telefoontje gekregen waar ze gesignaleerd was, maar ook daar was ze weer weg. Maar goed om 18.00 uur 's avonds (we wilden net aan het voorgerecht beginnen...) en iemand moest er nog een tuinstoel van buiten bij pakken, stond ze daar!!!! Nou het voorgerecht is wat opgeschoven... dat snap je wel. Iedereen was zo blij! Ik zat zo in de rats joh, niet te geloven. Bedankt in ieder geval voor al jullie tips, zo weet ik weer wat Amivedi is en dat je je niet gelijk heel erg ongerust hoeft te maken. Werd het toch nog een fijne tweede kerstdag! O ja... en nu? Binnenhouden tot 1 januari?

Tot gauw.
Inge
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: wie o wie weet raad/vermist poesje

Bericht door Sandra W »

Wat een heerlijk kerstcadeau voor jullie, wat zullen jullie blij en opgelucht zijn!

Je kunt haar inderdaad het beste binnenhouden tot na het vuurwerk voor het geval dat ze er erg van schrikt en wegloopt. Maar het liefst totdat ze gesteriliseerd is (in januari toch?), zodat ze niet haar hormonen achterna gaat en zwanger thuis komt. Hou haar verder even goed in de gaten om te zien of ze wellicht toch ergens pijn heeft of al bevrucht is, maar waarschijnlijk was ze gewoon even op stap ;-).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: wie o wie weet raad/vermist poesje

Bericht door rieneke »

oh wat een heerlijk nieuws inge!!
je mag er toch niet aan denken dat ze met oud en nieuw nog weg was geweest!!
ik zou haar nu zo snel mogelijk laten castreren, en daarna pas weer buiten laten lopen.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: wie o wie weet raad/vermist poesje

Bericht door lievelijn »

wat fijn dat ze terug is! en ik sluit me aan bij rieneke, eerst castreren en dan pas weer naar buiten ;-)
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: wie o wie weet raad/vermist poesje

Bericht door Umimeis »

Eerst castreren/steriliseren (en inenten en chippen) voor ze weer naar buiten mag!!
Wat ben ik blij voor jullie dat ze weer terug is! Da's inderdaad een mooi kerstcadeau!!
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gesloten