gescheurde knieband

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Gesloten
natalie basten
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2008 23:18

gescheurde knieband

Bericht door natalie basten »

hallo,mijn kat guus heeft een gescheurde knieband,hij krijgt hiervoor medicam.de dierenarts vond het niet nodig om te opereren.hij moet veel rust hebben dus ligt hij veel alleen in de kamer komt daar alleen uit als de kids weg zijn of slapen heeft iemand ervaring met het herstel ervan.de dierenarts zij wel dat het wel 2maanden kon duren bedankt natalie
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: gescheurde knieband

Bericht door Boomer »

Ik heb hier geen ervaring mee met een kat maar wel met een bouvier.
Mijn vorige hond heeft ooit een gescheurde knieband gehad en moest geopereerd worden. Zijn er foto's gemaakt ? Want mijn DA vertelde toen dat dit alleen op een foto gezien kon worden. Ik ben toen naar een Dieren-orthopeet geweest.
Is het alleen een klein scheurtje of is de band helemaal door? Mijn bouvier hielt zijn achterpoot helemaal slap (stond er ook niet op) De band was bij haar ook helemaal door gescheurd.
Na de operatie mocht ik maar 3x per dag 2 min lopen en dit steeds met 2 weken heel langzaam uitbouwen. Uiteindelijk zaten we pas na 5 mnd op zijn normale ritme.

heel veel sterkte !!
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: gescheurde knieband

Bericht door loonsy »

Bedoel je Metacam? Ik ben eigenlijk niet zo blij geweest met de effecten van Metacam op mijn kat. Het stilde nauwelijks zijn pijn en hielp hem met niets anders dan dat... de pijn. (hij had grote problemen met zijn blaas, ik begrijp nog steeds niet dat ze enkel dat voorschreven)
Gesloten