Kater flink gevochten, nu lusteloos en niet eten

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gesloten
Gebruikersavatar
mara30
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mar 2005 20:34

Kater flink gevochten, nu lusteloos en niet eten

Bericht door mara30 »

Hallo allemaal,

Lang geleden dat ik hier iets heb gepost, kijk af en toe wel maar dan nu toch ook een vraagje. Gisteren heeft een van mijn katten buiten flink ruzie gehad met een andere kat. Ik heb het niet gezien, maar alleen gehoord. Toen hij daarna terugkwam had hij bloed op zijn vacht, maar geen wondjes. Ik vrees dus dat de andere kat gewond is geraakt. Ik heb het bloed schoongemaakt. Daarna is hij op een plekje gaan liggen slapen. Eigenlijk is hij niet meer van zijn plek afgekomen. Nu ben ik zelf ook ziek en dacht ik dat hij mij wat gezelschap hield. Maar eigenlijk is hij nog minder van de bank af geweest dan ik. Ook vandaag niet. Dus ook niet drinken of plassen/poepen. Nu wilde ik hem eten geven en dat heeft hij ook laten staan en zelfs een snoepje lukt niet.
Kan hij nu gewoon een beetje ziekjes zijn of moet ik er rekening mee houden dat hij toch iets bij zo'n vechtpartij heeft opgelopen? iemand ervaring?

Groeten Mara
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: kater flink gevochten en nu lusteloos en niet eten

Bericht door Sandra W »

Ik raad je dringend aan om morgen gelijk even met hem naar de dierenarts te gaan, want dit klinkt niet goed. Een kat die niet eet en drink en lusteloos oogt is namelijk niet in orde, want een kat is niet kleinzerig en verbergt meestal dat er iets mis is en dat hij pijn heeft, dus waarschijnlijk heeft hij toch iets (misschien inwendig) aan deze vechtpartij over gehouden.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: kater flink gevochten en nu lusteloos en niet eten

Bericht door rieneke »

ik heb dat met nelis meegemaakt na een vechtpartij, hij kwam niet van z'n plaats, en geen interesse in eten.
bij de dierenarts bleek dat hij flinke rugpijn had, iets wat volgens haar vaker voorkwam na een vechtpartij.
hij is op de pijnstillers gezet en is snel weer opgeknapt.
voor nu zou ik kijken of je er wat water in kan krijgen, en morgenochtend even langs je dierenarts.
Gebruikersavatar
mara30
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mar 2005 20:34

Re: kater flink gevochten en nu lusteloos en niet eten

Bericht door mara30 »

Dank je wel voor jullie reactie. Als hij morgen nog niet opgeknapt is, ga ik langs de dierenarts. Ik zat ook te denken aan een interne verwonding of zoiets. En rugpijn zou inderdaad natuurlijk ook heel goed kunnen.
Mara
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: kater flink gevochten en nu lusteloos en niet eten

Bericht door rieneke »

en mara, hoe gaat het vandaag?
Gebruikersavatar
mara30
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mar 2005 20:34

Re: Kater flink gevochten, nu lusteloos en niet eten

Bericht door mara30 »

Hij heeft de nacht direct al weer wat gegeten en 's ochtends was hij al weer in redelijk goede doen. Rekken, strekken, springen en spinnen. Jammer genoeg wil nu mijn andere kat niet eten. Drinkt nog wel en een snoepje in stukjes gaat ook nog wel. Volgens mij is hij een beetje misselijk. Houd hem nu dus in de gaten. Gelukkig is dit niet vaak, want is toch wel erg zielig een kat die zich niet lekker voelt.

Groetjes Mara
Gesloten