slimme meid

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: slimme meid

Bericht door Shaz »

lievelijn schreef:ik denk ook dat er geen aanwijsbaar verschil is, denk dat het wel te maken heeft met hoe lang de poes/kater bij hun moeder, broers en zusjes blijven. ken een paar beestjes die allemaal met de fles groot gebracht en moet zeggen al zijn ze allemaal heel lief maar ook echt stom.. denk dat ze gewoon een leerachterstand hebben zeg maar :lol:
En ook deze theorie gaat niet op :lol: Xandor was een weeskitten en Quinto is met 6 weken al bij zijn moeder weg gehaald. Ik denk dat het meer met karakter te maken heeft en met doorzettingsvermogen.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: slimme meid

Bericht door lievelijn »

hahaha ok dat is dan ook weer van de wereld.. die 3 katjes zijn allemaal met de fles groot gebracht, en maar weinig met andere katten in contact geweest. Maar goed het maakt niet uit ;-) als ze maar lief zijn
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: slimme meid

Bericht door Lana »

Ik heb info gezocht op internet:
De intelligentie bij de Abessijn ligt hoger dan bij andere katten, het zijn persoonlijkheden, niet hooghartig, erg elegant, opgewekt maar niet luidruchtig aanwezig. Zij knuffelen graag en zijn trouwe vrienden, dus kameraden voor het leven.

Zeg niet dat Lana een Abbesijn in zich heeft hoor!

Maar het kan dus toch?
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: slimme meid

Bericht door Lotte »

ja volgens mij kan het dus wel ;)

Daarbij zullen er binnen alle rassen en htk-lijnen slimmere en minder slimme katten zijn.
Net als je hele slimme en minder slimme mensen hebt, of zoals bij honden. Je hebt ook hele slimme Berners (dit toch niet echt vooraan stonden toen intelligentie werd uitgedeeld) en behoorlijk domme borders (die zouden toch voor slim moeten doorgaan ;))
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gesloten