Nu ik op mezelf woon en mijn vriendin graag een kat wilde moest het er toch een keer van komen.

Ik ben van huis uit opgegroeid met het idee dat katten niet zo heel leuk zijn, daarom hadden mijn ouders ook altijd een hond. Lieve en leuke beesten hoor die honden, nog steeds hoor.
Maar nu we Joop hebben sinds afgelopen zaterdag vind ik het wel heel erg leuk nu om een kat te hebben.

Dat had ik ook totaal niet van mezelf verwacht, Joop die vind me ook wel leuk denk ik hij doet zoal de volgende dingen:
Kopjes geven
spinnen als ik met het bakje vol snoepjes rammel
lekker bij je liggen en dan spinnen
meelopen als je eten gaat maken
miawen als je kaas op je brood doet (hij wil dan ook wat

spinnen als je hem een stukje kaas geeft
s'ochtends wakker maken
enz. enz.
Ik zal wat vertellen over Joop en hoe we hem gekregen hebben:
Joop is een gecastreerde kater van 4,5 jaar oud, zijn vorige baasje had 3 katten en vond dat een beetje teveel voor hem worden. (we kenden Joop al wel een beetje) En zo kwamen we over het onderwerp huisdier aan de praat, Yvet mijn vriendin wilde graag een kat in haar studentenkamer in Utrecht maar dit was niet mogelijk ivm. de huisregels daar. Ik ging op kort daarop op mezelf wonen en na veel nadenken heb ik toegezegd dat Joop wel bij mij mocht wonen!!! een hele leuke en goede keus van mezelf vind ik nu. Yvet is ook heel erg blij met Joop.
Ik geloof dat Joop ook wel blij met ons is. De eerste dag zat hij veel onder de bank at en dronk wel gewoon. Ook in de eerste nacht mocht al mee naar boven in bed. Wij SUKKELS dat we zijn deden de deur dicht en Joop kon dus niet naar zijn kattebak. En ja Yvet wilde wat uit haar tasje pakken en bah nat van de kattenplas. dat ging dus al heel goed weer..
Nu laten we de deuren gewoon 'snachts los en dan kan hij zelf weten waar hij heen gaat, meestal is hij bij ons in bed. Soms is hij even naar benee en is hij dan binnen een half uurtje weer terug. En ligt hij weer op bed.
Ik denk dat we het wel goed doen met Joop want we hebben al heel veel informatie van deze site in ons opgenomen anders had het ook wel niet zo heel goed kunnen gaan denk ik.
Ik heb alleen nog een vraag, Aangezien joop binnen is doet ie al dingen in de kattebak (vind ik helemaal geweldig) maar ik vind dat ie wel erg veel poep achterlaat in de bak als ik de bak verschoon. ( ik verschoon hem iedere dag om 19.00 uur) het volume is ongeveer net zo groot als 6 opgestapelde boterhammen, aangezien het formaat van Joop vind ik het wel knap dat zoiets allemaal in een kat zit.. Is dit normaal?
We zijn echt heel blij met Joop
Groetjes Bjorn en Yvette