Hoe kan ik m'n kat binnenhouden met Oud en Nieuw?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Hoe kan ik m'n kat binnenhouden met Oud en Nieuw?

Bericht door Umimeis »

Ik weet niet of deze topic al bestaat of waar die geplaatst kan worden.......maar hoe kan ik ervoor zorgen dat m'n kat binnenblijft op oudjaarsdag en nieuwjaarsdag? Ik heb gelukkig geen kattenluikje.

Mijn kat word namelijk een beetje onrustig en stout wanneer hij niet naar buiten mag, vooral wanneer ik gewoon thuis ben.
Niet dat hij de hele dag buiten is, maar ik laat hem wel een paar keer per dag buiten,wanneer ik vrij ben en als ik moet werken laat ik hem even een half uurtje of een uurtje buiten voor ik weg ga en na m'n werk laat ik hem ook naar buiten.

Hij kan best een paar uur binnen blijven, maar 2 tot 3 dagen lukt echt niet, het is een buitenkat.
Bestaat er geen middel waardoor hij suf word en veel slaapt? Eerlijk gezegd ben ik er niet echt voor om hem tijdelijk suf te maken.


En ik laat hem op die dagen liever niet naar buiten, maar als het niet anders kan.... dan moet het maar.

Heeft iemand tips????
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Veluw
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 okt 2008 08:22

Re: Hoe kan ik m'n kat binnenhouden met oud & nieuw?

Bericht door Veluw »

Ik laat mijn katten rond nieuwjaar ook (zo min mogelijk) buiten. Mijn oudere kat kan dus niet op een kattenbak, dat is die totaal niet gewend dus die zal de volgende morgen wel weer even naar buiten moeten.

Wat ik altijd doe, ik zet ze in mijn slaapkamer met een dichte deur. Drinken enz erbij.

Je kan misschien contact met je dierenarts op nemen om te vragen of hij zoiets heeft en wat de bijwerkingen ervan zijn.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Hoe kan ik m'n kat binnenhouden met oud & nieuw?

Bericht door sandy »

Ik heb 1 keer zo'n middel gebruikt voor mn hond, en dat was gelijk de laatste keer.
Ze worden duf ja, maar zijn zich nog heel erg bewust van wat er om hun heen gebeurt, en het enige effect wat het had op mijn hond was dat hij in de war was, dat merkte ik aan zn gedrag.
Zou daar dus heel goed over nadenken.
Beter is 'm afleiding geven zodat hij niet zo vervelend doet, met nieuwe speeltjes of iets dergelijks.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Hoe kan ik m'n kat binnenhouden met oud & nieuw?

Bericht door rieneke »

klopt sandy, je hebt middelen die de spieren laten verslappen, maar tegelijkertijd de gevoeligheid voor geluid versterken.
moet je je voorstellen hoe angstig zo'n dier dan is.
en valium bijv kan uitermate verkeerd uitpakken.
in sommige gevallen sedeert het niet, maar haalt wel de rem op agressie weg.
ik zou denk ik eerder m'n heil zoeken bij rescue remedy en feliway verdamper.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Hoe kan ik m'n kat binnenhouden met oud & nieuw?

Bericht door Umimeis »

sandy schreef:Ik heb 1 keer zo'n middel gebruikt voor mn hond, en dat was gelijk de laatste keer.
Ze worden duf ja, maar zijn zich nog heel erg bewust van wat er om hun heen gebeurt, en het enige effect wat het had op mijn hond was dat hij in de war was, dat merkte ik aan zn gedrag.
Zou daar dus heel goed over nadenken.
Beter is 'm afleiding geven zodat hij niet zo vervelend doet, met nieuwe speeltjes of iets dergelijks.
Ja, ik heb van de week nieuwe speeltjes besteld, misschien is dat inderdaad het beste, maar ik bel wel even met de dieren arts of ik vraag die lui bij Pet's Place wel voor advies.

Wij gaven onze vorige hond (waarmee ik ben opgegroeid toendertijd) ook spul en inderdaad, bij honden helpt het niet vooral bij de honden die nogal waaks en allert zijn).
Hij was namelijk enorm bang voor vuurwerk.

Ze zijn nu ook al aan het knallen met rotjes en mijn kat geeft er gelukkig niks om.

Allemaal bedankt voor de tips!!!
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gesloten