Irritatie aan oog

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Gesloten
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Irritatie aan oog

Bericht door Seemy »

Toen ik gisteren thuis kwam zag ik gelijk dat Brenton iets raars aan zijn oogje had. Dit is de 1e keer dat we dit meemaken dus moest eerst even goed kijken wat het is...

De oorzaak weet ik wel... hij heeft iedere keer iets grind, of een korreltje van het grind uit de kattebak in zijn oogje. We hebben een ander merk kattenbakvulling als voorheen gekocht en dat spul is heel licht.. als hij dan graaft komt het in zijn oog terecht. Ik haal het er wel iedere keer gelijk uit.
We hebben nu ook gelijk ander grind erin gedaan!! Wat een rotspul!

Maar goed;
Zijn 'onderste ooglid" was niet goed terug gegaan naar onder en dus nog zichtbaar in het oog. Het zat als een soort 2e laagje (half maantje onder in het oog) een stukje over de iris van het oog heen.
Toen mijn vriend er gisteren avond nog even naar keek en wat voelde schoot het terug naar onderen, dus dat zit wel weer goed.
Wel is het oog nu nog heel troebel. En het oogwit is rood door irritatie.

Het lijkt nu ook net (vooraal als hij in het licht kijkt) dat er een soort vettig troebel laagje over zijn oogje heen zit en je kijkt dan als een soort lichtgevend kraaltje in zijn oog.
Gisteren heb ik gelijk de DA gebeld en dit uitgelegd. Ze zeggen dat ik het nog even 2 dagen moet aankijken, vooral omdat ik nu al nieuwe kattenbakvulling erin heb gedaan en dit dus geen irritatie meer kan opleveren. Het heeft gewoon even rust nodig om te herstellen zeggen ze.

Hebben jullie ervaring hiermee? (voor mij is dit helemaal nieuw..)
En doe ik hier wel goed aan om dit 2 dagen aan te kijken of zou ik toch langs de DA moeten gaan om het na te laten kijken?
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Irritatie aan oog

Bericht door Sandra W »

Ik ben op het ogenblik heel voorzichtig met ogen, aangezien mijn kat net een oogoperatie achter de rug heeft, dus ik zou persoonlijk voor de zekerheid even naar de dierenarts gaan om er naar te laten kijken om zeker te weten dat het oog niet beschadigd is en eventueel een zalfje/druppels te krijgen (maar misschien ben ik daar nu wel iets te voorzichtig in :oops:).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Irritatie aan oog

Bericht door Seemy »

Nou ik heb nog maar een keer gebeld net met de DA. Had nu een andere ass. aan de lijn, en die zei dat het toch verstandig was om even langs te komen.
Ik zie toch wel iets een beschadiging (heeeeeel klein krasje) aan het vlies. Mijn vriend ziet het niet, maar ik ga er toch liever even heen voor de zekerheid...
Vanavond na werk kunnen we even terecht.
Misschien is het wel niets,of zie ik het verkeerd, maar je weet maar nooit...
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Irritatie aan oog

Bericht door Seemy »

Nou gelukkig, het is goed!
Ze hebben even een contrast vloeistof in het oog gedaan en toen gekeken of er een beschadiging zat. Het was wel wat onrustig maar geen beschadiging. Ook is de pupil in dat oogje nog wat groter als in het andere oogje. Dat trekt nog weer weg. En de roodheid van het oogwit trekt ook weg.
Ik ben blij dat ik even gegaan ben, geeft zekerheid!
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gesloten