kat op bak na verhuis

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gesloten
Snop
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2008 15:12

kat op bak na verhuis

Bericht door Snop »

hoi!
Ik zit een beetje in de knoei. We zijn onlangs moeten verhuizen naar een appartement en mijn twee katten (ex-buitenkatten) moeten nu dus op de bak. De oudste doet dit heel erg goed, maar de andere.. Poepen vindt ze geen probleem maar het plassen doet ze altijd op dezelfde plek in het huis. Die plek is dus niet in de kattebak...
Nu heb ik al geprobeerd om dat plekje altijd heel goed te poetsen en azijn te gebruiken om de geur weg te krijgen maar ze blijft het daar doen.
Hoe doe je dit nu?

Ik heb trouwens een terras zodat ik eventueel buiten iets kan maken maar ik weet niet of dat zoveel zou helpen. De oudste is ook niet te vertrouwen op het terras dus dan heb ik twee kattebakken..

pff HELP! als ik dit probleem niet oplos moet de plaspoes weg van mijn huisgenoot!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: kat op bak na verhuis

Bericht door rieneke »

veel katten poepen en plassen niet in dezelfde bak.
de regel is eigenlijk: net zoveel bakken als je katten hebt plus 1
ik zou er dus minimaal 1 bak bijzetten.
schoonmaken doe je het best met een sopje van biotex groen (even in laten trekken) en daarna schoonmaakalcohol of azijn.
Gesloten