# Haarplukken boven de staart

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gesloten
Gast

# Haarplukken boven de staart

Bericht door Gast »

Hallo allemaal,

Graag jullie advies. Onze Mutsje (een poes van 15 met kanker) heeft sinds een maand allemaal uitgroeisels van haar achter bij haar staart. Borstelen of kammen verdraagt ze niet. Ze is ooit geopereerd aan haar heup, dus de plek achter bij haar staart is pijnlijk, ze loopt ook wat waggelend hierdoor.
Ze heeft er geloof ik geen last van, maar het is wel een raar gezicht. Een grote plek boven haar staart, met lange pieken haar. Soms, als ze zit te eten (Muts is dol op eten) kan ik wat lange plukken er uit trekken, maar duik dan gelijk weg, want Muts wil dit niet.
De DA komt over anderhalve week thuis om het hele spul in te enten en na te kijken, hebben jullie nog een gouden tip? Ze krijgt Laveta door haar eten.

Groetjes, Ineke
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hallo Ineke,

Tommie heeft iets wat hier wel wat op lijkt. Hij heeft echt vervilt haar op zijn kont nu (onderrug).
Volgens mij komt dit door onvoldoende wassen op deze plekken. Tommie is te schuw om te borstelen of te kammen. Net als jij trek ik ook af en toe in een onbewaakt moment iets eruit. Tommie is zwart en die klitten zijn lichtgrijs.

Groeten Katten en Bella.
Gast

Grijs

Bericht door Gast »

Hallo Bella,

Ja, dat klopt, Mutsje is ook zwart, en de kale plek is grijs, het korte haar wat er nog zit voelt ook hard aan. Muts is niet bepaald schuw zoals Tommy, maar zoals gezegd, ze heeft eens haar heup gebroken (voor onze tijd) en de plek blijft altijd gevoelig. We blijven gewoon trekken!

Hartelijke groeten, Ineke
Gesloten